لبه تکنولوژی

February 26, 2018
12:36 دوشنبه، 7ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88260

آزمایش خودروهای تمام خودران از ماه آوریل در کالیفرنیا

آزمایش خودروهای تمام خودران می‌تواند از ماه آوریل در کالیفرنیای آمریکا شروع شود، اما آنها به یک اپراتور از راه دور برای کنترل خودرو نیاز دارند.
 
به گزارش انگجت، احتمالا خودروسازان، خودروهای تمام خودران خود را در جاده‌های کالیفرنیا از اوایل آوریل آزمایش می‌کنند.
 
به جای قرار دادن کسی در پشت فرمان در شرایط خاصی مانند زمانی که سیستم خودران کار نمی‌کند، شرکت‌ها مجبور خواهند شد که خودروهای خود را به اپراتورهای از راه دور ارتباط دهند. کار این رانندگان از راه دور، مراقبت از چند خودرو و کنترل آنها در صورت نیاز است.
 
خودروسازان مجاز به استخدام شرکت‌های ثالث برای مدیریت عملیات از راه دور هستند. اما برخی از آنها، از جمله "وایمو"(Waymo) و "نیسان"، هم‌اکنون تکنولوژی رانندگی از راه دور خود را توسعه داده‌اند. "نیسان" حتی یک مرکز نظارت برای آزمون‌های تاکسی بدون راننده، که در ماه مارس و در توکیو آغاز خواهد شد، ساخته است.
 
حتی اگر آنها مراحل توسعه فناوری رانندگی از راه دور خود را بگذرانند، شرکت‌ها همچنان باید از فهرستی کامل از الزامات لازم برای تایید تست خودروهای بدون راننده برخوردار باشند.
 
برای شروع، وسایل نقلیه آنها نیاز به چرخ‌های هدایت‌شونده و پدال‌های ترمز دارد. اگر آنها می‌خواهند مانند آن دسته از خودروهایی نظیر مدل‌هایی که "جنرال موتورز"(GM) در سال 2019 عرضه خواهد کرد، بدون این کنترل‌ها آزمایش کنند، پس باید از سازمان ملی ترافیک بزرگراه‌ها اجازه بگیرند.
 
خودروسازان برای این آزمایش همچنین باید اعلام کنند که در آن قصد دارند چه کار کنند و مقامات محلی را از آن مطلع کنند. همچنین فهرستی از سیستم‌هایی که ممکن است کار نکند را در اختیار آنها قرار دهند و برنامه‌ای را درباره چگونگی برقراری ارتباط معین کنند.
 
آژانس رسیدگی قانونی کالیفرنیا مقررات جدید را تا 26 فوریه تایید خواهد کرد. از اول مارس نظرات عمومی را می‌گیرند و تا 2 آوریل مجوز می‌تواند صادر شود.
 
براساس اطلاعات وبسایت DVM پنجاه شرکت مجاز به آزمایش خودروهای خودران خود در کالیفرنیا هستند، بنابراین حداقل چندین شرکت بزرگ و استارتاپ در حال آماده شدن برای تایید مجوز تحت قوانین جدید هستند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.