تلفن همراه

فناوری

February 28, 2018
9:48 چهارشنبه، 9ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88331

با MWC2018: خیز بلند نوکیا به سوی برترین سازندگان گوشی هوشمند

به نظر می‌رسد نوکیا بار دیگر تصمیم گرفته به روزهای درخشان خود بازگردد و در صدر بهترین و پرفروش‌ترین سازندگان گوشی‌های هوشمند قرار بگیرد.

شرکت اچ دی ام گلوبال که به منظور احیای نوکیا حق فروش محصولات و گوشی‌های این شرکت را از حدود یک سال پیش خریداری کرده است، روز قبل از آغاز به کار رسمی کنگره جهانی موبایل MWC ۲۰۱۸ بارسلون، از گوشی جدید نوکیا ۸ سیروکو در جریان این رویداد بزرگ رونمایی کرد.

قبلتر هم این شرکت گوشی‌های هوشمند جدید نوکیا را که به تازگی به سیستم عامل محبوب و پرطرفدار اندروید مجهز شده‌اند، به بازارهای جهانی عرضه کرده بود و توانسته بود میزان فروش محصولات این شرکت فنلاندی را باری دیگر احیا کرده و نوکیا را به جمع تولیدکنندگان مطرح گوشی بازگرداند.

اما از جدیدترین محصولات نوکیا که توسط اچ دی ام گلوبال به فروش رسیده است، می‌توان به گوشی‌های پایین رده‌ای همچون نوکیا وان و گوشی‌های میان رده نوکیا ۶ جدید و نوکیا ۷ پلاس و همچنین پرچمدار جدید نوکیا ۸ سیروکو اشاره کرد.

البته این در حالیست که گوشی‌های هوشمند نوکیا هنوز در بازار ایالات متحده آمریکا عرضه نشده است و این امر می‌تواند موفقیت در فروش نوکیا و اچ دی ام گلوبال را به شدت تهدید کند چراکه بازار این کشور تحت تاثیر تعداد بسیار زیاد کاربران و تنوع سلایق  آنها برای غول‌های تکنولوژی از اهمیت خاص و به سزایی برخوردار است.

عملکردهای نوکیا در یک سال گذشته به وضوح نشان می‌دهد که این شرکت خوش نام و آوازه فنلاندی قصد دارد باری دیگر به روزهای درخشان و پرفروغ خود در بازار گوشی‌های همراه باز گردد و در صدر فهرست برترین و پرفروش‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند جای گیرد.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که نوکیا تصمیم گرفته است به جمع پنج سازنده برتر گوشی‌های هوشمند در جهان بپیوندد و بدین ترتیب خود را از خطر ورشکستگی و خروج از میدان رقابت تنگاتنگی که میان تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در گرفته است، برهاند. البته این امر در حالی میسر می‌شود که نوکیا همچون بسیاری از شرکت‌ها بازار هیچ کشوری را نادیده نگیرد.

فلورین سیچ – مدیر عامل شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال – در مصاحبه‌ای با سی نت اعلام کرده که این شرکت در سال جاری میلادی برنامه ویژه‌ای برای ورود به بازار آمریکا ندارد و آن‌ها قصد ندارند تمرکز خود را بر این بازار قرار دهند. هم‌اکنون اچ‌ام‌دی گلوبال توانسته است جایگاه مناسبی در اروپا و بازارهای دیگری چون هند، اندونزی و روسیه برای خود و نوکیا دست و پا کند و فروش نسبتا بالایی از این مناطق بدست بیاورد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.