اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 3, 2018
13:07 شنبه، 12ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88410

پلتفرمی که باید داخلی باشد/ اینترنت اشیا به پلتفرم جامع نیاز دارد

احمد جعفرآبادی، مدیرعامل شرکت پارس نت که خبر تاسیس شرکتی به نام اینترنت پارس را داده بود درباره فعالیت‌های این شرکت می‌گوید: «مهم‌ترین کاری که آنجا در حال انجام است، تحقیق و توسعه پلتفرم اینترنت اشیا است که تقریبا تمام شده و در حال انجام کارهای رابط سازی آن هستیم.»
 
او در ادامه می‌گوید: «به دلیل حساسیت‌هایی که روی بحث دیتا وجود دارد، اولویت این است که پلتفرم اینترنت اشیا داخلی باشد و بر همین اساس ما تلاش کردیم یک پلتفرم جامع که تمام نیازمندی‌ها را برطرف کند، تهیه و امکان استفاده از آن را برای همه فراهم کنیم.»
 
جعفرآبادی درباره دیگر ابعاد فعالیتی این شرکت می‌گوید: «کار دیگری که در این حوزه در حال انجام است بحث توسعه اکوسیستم است و با شرکت‌های مختلفی که در حوزه تولید و طراحی سخت‌افزار فعالیت دارند وارد مذاکره شدیم که براساس شبکه سیگفاکس سخت‌افزار تولید کنند.»
 
به گفته او بحث بعدی پیدا کردن شرکت‌هایی است که در زمینه توسعه بازار قدرتمندند و می‌توانند اپلیکیشن‌های کاربردی که ارزش عددی ایجاد می‌کند تولید کنند و به عنوان پارتنر در کنار آنها قرار گیرند و در این باره می‌گوید: «ماموریت ما طراحی سخت‌افزار یا نرم‌افزار نیست و ما زیرساخت ایجاد می‌کنیم و علاقه‌مندیم از شرکت‌هایی حمایت کنیم که در این حوزه فعالند و این باعث ارزش‌آفرینی و ایجاد اشتغال می‌شود.»
او اعلام کرد در حوزه طراحی سخت‌افزار مساله اصلی این است که شرکت‌ها با محتوای اینترنت اشیا آشنایی کامل ندارند و بازار اینترنت اشیا را به شکل بالقوه نمی‌شناسند.
 
او در پایان می‌گوید: «ما تاکنون با پنج شرکتی که تولید سخت‌افزار انجام می‌دهند قرارداد بستیم و دلیل برگزاری این رویداد در دانشگاه شریف هم این بود که گروه‌های کاری و مستعدی در این فضا وجود دارد که می‌خواهیم آنها را شناسایی و از آنها استفاده کنیم. در بخش نرم‌افزار هم فعالیت ما به همین شکل است.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.