اپراتورها

تلفن همراه

March 3, 2018
13:20 شنبه، 12ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88416

مدیرعامل مخابرات: مخابرات نیازمند افزایش تعرفه تلفن و اینترنت است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خواستار افزایش تعرفه های تلفن ثابت شد.
از آخرین افزایش تعرفه تلفن ثابت 20 ماه می گذرد. اول تیرماه سال گذشته بود که پس از تغییر در مدیرعامل شرکت مخابرات و انتخاب رسول سراییان، دولت نیز از مواضعش کوتاه آمد و اجازه افزایش تعرفه را داد حال با تغییر مجدد مدیرعامل، شرکت مخابرات ایران خواستار افزایش تعرفه تلفن ثابت شده است.
مجید صدری در این باره توضیح داد: در بخش مکالمه و اینترنت تلفن ثابت جای کار وجود دارد و باید یک بار دیگر به کمک رگولاتوری با توجه به هزینه ها تعرفه ها را بررسی کنیم که اگر در بخشی نیاز به تعدیل یا افزایش است، انجام شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات در پاسخ به این سوال که پس از آخرین تغییر تعرفه های تلفن ثابت در دولت یازدهم در حالی که برخی اعلام می کردند افزایش تعرفه ها تا حدی مشکلات نقدینگی مخابرات را رفع کرده اما در مقابل برخی هم معتقدند درآمد حاصل شده چندان کارساز نبوده است؛ اکنون دخل و خرج مخابرات چگونه است؟ گفت: معتقدم در این موضوع کمی دیگر جای کار وجود دارد که با تعامل بسیار خوب با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ان شاءالله بررسی می کنیم که اگر در موردی باید تعدیل یا افزایش انجام شود بتوانیم انجام دهیم.
صدری ادامه داد: در بخش مکالمه و اینترنت معتقدیم جای کار وجود دارد و باید یک بار دیگر به کمک رگولاتوری با توجه به هزینه ها تعرفه ها را بررسی کنیم. مدیرعامل شرکت مخابرات گفت: تلاش مان این است که یک سرویس باکیفیت مناسب و هزینه مناسب در اختیار مردم قرار دهیم. 
 جراحی در مخابرات
مدیرعامل شرکت مخابرات همچنین در اینستاگرامش با بیان اینکه در حال جراحی بزرگ در مخابرات است، اعلام کرد که قراردادهای مشاوران خارجی و برخی مشاوران داخلی را لغو کرده است.
صدری نوشت: در نظام درمان گاهی ناگزیریم جراحی کنیم. جراحی در نقطه ای که نمی دانید پشت آن چه خبر است و تا چه حد بدخیم است. بنابراین در جراحی دو چیز بسیار مهم می شود. یکی تشخیص و دیگری درمان. هر کدام خطا باشد آسیب جبران ناپذیری می زند. برگشت به گذشته هم هرگز ممکن نیست. وضع ما در مخابرات هم همین است. وقتی دیدیم برای اموری با نام مشاوره ایرانی و خارجی هزینه های بسیاری می دهیم در حقیقت درد و درمان مشخص شد.
وی افزود: بی تردید مشاوره های خارجی را متوقف کردیم تا در موردش بیشتر فکر کنیم. اما در مشاوره های داخلی دو مساله مطرح بود. بخشی از نیروهای مشاوره را می توانیم با نیروی انسانی خودمان با کمی توجه جایگزین کنیم و شرکت را از هزینه های فراوان مشاوره بیرونی نجات دهیم. بخشی از آن نیز اعضای هیات مدیره استانی بوده اند که پس از حذف این هیات مدیره ها قرار بود به مدت شش ماه در سمت مشاوره بمانند اما یک سال و نیم طول کشید.
صدری ادامه داد: هر چند که پس از مدتی مزایای مالی آنان قطع می شد اما نگرانی من مشکلات معنوی این نوع سمت سازمانی بود. برای برگشت این عزیزان به پیکره اجرایی شرکت قرار گذاشتیم در الگوی سازمانی این شرکت بزرگ، جایی مناسب برای آنان درنظر گرفته شود تا جریان اجرایی شرکت بتواند دقیقا از توانایی های آنان در مسیر نیازهایش استفاده کند.
 آزادسازی لشکر مشاوران
مجید صدری همچنین در پستی دیگر در اینستاگرام نوشت: زمانی که سال ۱۳۹۶ که روزهای پایانی آن را می گذرانیم به فرمایش مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی نام گرفت، هدف، ایجاد تحولی بزرگ در ساختار و زیرساختارهای ملی با عزمی جدی و جمعی بود. در برنامه ریزی کشور در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب شده که تا پایان دولت، متوسط سرعت دسترسی به ۲۰ مگابیت ارتقا یابد و این درحالی است که حدود سی درصد خطوط مسی فعلی قابلیت ارائه سرعتی بیش از ۲ مگابیت بر ثانیه را ندارند. پس برای تغییر بزرگی هدف گذاری شده است. 
وی ادامه داد: مخابرات ایران نیز به سهم خود به عنوان گسترده ترین اپراتور کشور، برای تحقق این تغییر بزرگ، امروز با مشکلاتی مواجه است و نقدینگی شرکت اولین مورد است. حقوق پرسنل و مطالبات پیمانکاران حتی با تغییرات و اقدامات گوناگون برای اولویت ها هنوز به مرحله مطلوب نرسیده است.
صدری اضافه کرد: برای تغییر روند، روی وصول مطالبات و نیز رشد ماهانه پنج درصدی درآمدها با بازاریابی موثر و نیز کاهش هزینه های جاری غیرضروری تمرکز کرده ایم.
وی ادامه داد: به اعتقاد بنده لغو قراردادهای مشاوره ای اخیر و آزادسازی لشکر مشاوران مدیرعامل، اولین اقدام در این راستا بود و از سایر بخش ها نیز خواسته ام برای بهبود بهره وری 10 درصدی برنامه ریزی کنند. البته تاکید کرده ام برای این بهره وری نه حقوق پرسنل، بلکه فرآیندها را اصلاح کنند. ارزیابی مدیران در موفقیت عملکرد به این شاخص ها صورت خواهد پذیرفت. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.