رگولاتوری

March 4, 2018
17:11 یکشنبه، 13ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88439

پنل کاربری پیامکهای تبلیغاتی به هر مشترک موبایل اختصاص می‌یابد

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اختصاص پنل کاربری پیامکهای انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده به هر مشترک موبایل با هدف انتخاب نوع و محتوای پیامکها خبر داد.
Mohseni.jpg
نسترن محسنی در مورد معضل ارسال پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده بدون رضایت مشترکان اظهار داشت: در مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، راه حلی برای این مشکل درنظر گرفته شده است. به نحوی که مقرر شده به هر مشترک تلفن همراه یک پنل کاربری اختصاص یابد که خود در ابتدا، پیامکهایی که علاقه مند به دریافت آنها است را انتخاب کند.
 
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به جزئیات این رویکرد گفت: ممکن است این پنل کاربری از نوع اپلیکیشن و یا وب بیس باشد و مشترک بتواند نوع پیامکهایی که علاقه مند به دریافت آن است را انتخاب کند. به این ترتیب هر مشترک می تواند مشخص کند که برای مثال پیامکهای اطلاع رسانی بانکها را می خواهد اما پیامک تبلیغاتی برندهای پوشاک را نیازی ندارد.
 
وی با تاکید براینکه در آخرین مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، لزوم ارتباط بین شرکتهای ارائه دهنده خدمات محتوایی (CP ) و اپراتور موبایل دیده شده است، اضافه کرد: براین اساس اگر اپراتورهای ارائه دهنده محتوای پیامکی بخواهند در حوزه پیامکهای تبلیغاتی، ارزش افزوده و اطلاع رسانی فعالیت قانونی داشته باشند، باید الزامات این مصوبه را بپذیرند. در غیراینصورت چنانچه مطابق با این مصوبه فعالیت نکنند، تخلف محسوب شده و با اطلاع رسانی کاربر به رگولاتوری، جلوی فعالیت آنها گرفته می شود.
 
محسنی با اشاره به اقدامات متعددی که تاکنون از سوی رگولاتوری برای حل مشکلات پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده ناخواسته صورت گرفته است، تاکید کرد: با راه اندازی سامانه ۸۰۰ امکان ثبت سرشماره های پیامکی ممکن شد و به دلیل عملکرد مناسب این سامانه، ارسال پیامک تبلیغاتی از سوی ارسال کنندگان از طریق شماره های شخصی آغاز شد. در این راستا نیز هم اکنون ضابطه این است که اگر در طول شبانه روز از طریق سرشماره های شخصی موبایل از یک تعدادی بیشتر و به شکل یکطرفه، این پیام ها ارسال شود، به عنوان اسپم شناخته شده و مسدود می شوند.
 
معاون رگولاتوری در مورد این موضوع که برغم اعلام شکایت مشترکان به سامانه ۸۰۰ برای درخواست قطع پیامکهای تبلیغاتی، این پیامکها مجددا ارسال می شوند، گفت: این مشکل برای پیامکهای تبلیغاتی که از سرشماره های مشخص پیامکی ارسال می شود تا حدودی حل شده است و مشکل بیشتر مربوط به شماره های موبایل شخصی است که اقدام به ارسال پیامهای انبوه می کنند که با راه اندازی پنل کاربری مشترکان موبایل، به زودی شاهد حل کامل این معضل خواهیم بود.
 
به گزارش مهر، در آخرین مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مقررات جدیدی برای ارائه خدمات محتوایی پیامکی درنظرگرفته شده که بر مبنای این مصوبه، ارسال پیامک بدون اخذ اجازه قبلی از مشترک، توسط اپراتورها ممنوع است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.