اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 4, 2018
18:44 یکشنبه، 13ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88468

رقابت استارتاپی برای اعلام هشدار قندخون از راه دور

دانشجویان کشور در صدد هستند تا در قالب تیم‌های استارتاپی، سامانه‌هایی برای اعلام هشدار قندخون از راه دور برای بیماران دیابتی بومی‌سازی کنند.
عطاءالله پورعباسی رئیس مرکز ایده‌پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز در نشستی خبری در خصوص برگزاری استارتاپ با محوریت طراحی و ساخت سامانه‌های اعلام و هشدار قندخون اظهار داشت: با توجه به اینکه در کشور ما بیماران دیابتی آمار کمی ندارند و این بیماران در رده‌های سنی مختلف هستند، در صدد آمدیم نیازهای آنها بخصوص کودکان را مورد بررسی قرار دهیم تا راه چاره‌ای برای رفع نیازشان بیندیشیم.
 
وی با بیان اینکه بیماران دیابتی برای داشتن زندگی مناسب، نیاز به دارو و تجهیزات کافی دارند، افزود: برخی از این تجهیزات در کشور با هزینه‌های زیادی در دسترس‌شان قرار می‌گیرد و یا دسترسی آنها به این تجهیزات با چالش‌هایی مواجه می‌شود.
 
رئیس مرکز ایده‌پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، برنامه‌هایی تحت عنوان «مخترع سلام» را برگزار کردیم و در ادامه آن، ۱۲ نیاز بیماران دیابتی را مورد بررسی قرار دادیم.
 
پورعباسی افزود: در برنامه «مخترع سلام» ۱۲ نیاز دیابتی‌ها از سوی خود بیماران به مخترعان اعلام شد، اما اولویت با افرادی بود که به سامانه هشدار قندخون نیاز داشتند.
 
وی تصریح کرد: مهمترین نیاز این بیماران، سامانه اعلام و هشدار قندخون برای کودکان بود؛ از این رو در صدد هستیم این استارتاپ را با این محوریت برگزار کنیم.
 
رئیس مرکز ایده‌پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه این جشنواره دانشجویی در قالب گروه‌های استارتاپی می‌تواند طرح‌های تجاری خود را در این زمینه به پژوشگاه ارسال کند، گفت: بعد از دریافت، طرح‌ها داوری می‌شوند و از بین آنها، چند طرح به عنوان طرح‌های قابل قبول از نظر صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر تائید خواهد شد.
 
پورعباسی با بیان اینکه این طرح‌ها می‌توانند طی مدت ۶ ماه تا یک سال به محصول اولیه تبدیل شوند، افزود: فراخوان این جشنواره تحت عنوان «استارتاپی‌ها به دیابت حمله کنید» تا ۳۱ فروردین ماه اعلام شده است؛ دانشجویان می‌توانند ایده‌های خود را تا این تاریخ به جشنواره ارسال کنند.
 
به گفته وی، تا ۲۲ اردیبهشت ۹۷ گروه‌های برگزیده معرفی می‌شوند و برای ارائه حضوری از آنها دعوت خواهد شد.
 
رئیس مرکز ایده‌پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: تمام دانشجویان دانشگاه‌های مستقر در شهر تهران امکان شرکت در این جشنواره را دارند.
 
پورعباسی با تأکید بر اینکه این پژوهشگاه یکی از مراکز پیش‌قراول در زمینه مطالعات و ارائه خدمات برای دیابتی‌ها محسوب می‌شود، گفت: ازاین‌رو این استارتاپ که نتیجه آن می‌تواند منجر به تولید محصولی برای دیابتی‌ها شود را برگزار می‌کنیم.
 
وی گفت: برگزاری این استارتاپ می‌تواند یکی از نتایج توجه به پژوهش‌های محصول‌محور باشد تا در نهایت بیماران مبتلا به دیابت بتوانند زندگی با کیفیت‌تری را طی دوران بیماری تجربه کنند.
 
رئیس مرکز ایده‌پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه دانشجویان می‌توانند در قالب تیم‌های سه نفره که یکی از آنها می‌تواند از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی باشد، در این جشنواره شرکت کنند، خاطرنشان کرد: از آنجایی که دانش‌آموختگان انگیزه کافی برای ارائه ایده و پاسخ کاربردی به نیازهای بیماران دارند، از این قشر استفاده خواهیم کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.