اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 5, 2018
19:32 دوشنبه، 14ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88487

امکان مهارت آموزی سربازان در دانشکده مخابرات فراهم می‌شود

دانشکده پست و مخابرات با ستاد کل نیروهای مسلح برای فراهم کردن مهارت آموزی سربازان، تفاهم همکاری امضا کرد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات، وحید یزدانیان در سومین پیش نشست تخصصی مهارت آموزی کارکنان وظیفه (سربازان)، به همکاری مشترک دانشکده‌ پست و مخابرات با ستاد کل نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: طی تفاهم نامه صورت گرفته، مقرر شد که امکان مهارت آموزی برای سربازان فراهم شود.
 
وی افزود: بر اساس این تفاهم نامهه همکاری، سربازان پس از اتمام دوره‌ سربازی می توانند وارد بازار کار شوند. سربازان اگر مهارت لازم را ببینند، این مهارت به عنوان احتساب خدمت در نظر گرفته خواهد شد.
 
یزدانیان ادامه داد: براین اساس آزمونی برگزار و مدرسان از بین کارکنان وظیفه انتخاب می‌شوند که باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا بالاتر باشند. در ادامه، مدرسان آموزش داده می‌شوند و محتواها را در اختیار می‌گیرند و سپس کار آموزش به سربازان شروع می‌شود.
 
رئیس دانشکده‌ پست و مخابرات، خاطرنشان کرد: شرط اجرای این طرح، تطبیق آموزش با نیاز جامعه‌ جذب است و سازوکارهای تطبیق آموزش با نیاز جامعه جذب می‌تواند به عنوان استخراج نیازهای بازار شغل در افق حداقل دوساله اتفاق بیافتد و نظام های اعتباربخشی مورد تایید حتما پیاده سازی شوند.
 
وی در رابطه با نحوه استخراج نیازهای بازار کار آینده افزود: انعقاد تفاهم نامه توسط نهادهای آموزش دهنده با نهادهای صنفی یا با شرکت های بزرگ از جمله کارهایی است که انجام می‌شود. طراحی فروم‌های استخراج نیازها بر عهده‌ دانشکده است و در این راستا نشست های تخصصی و هم اندیشی برای استخراج نیازها برگزار خواهد شد.
 
یزدانیان با بیان اینکه حدود ۳۴ درصد از مجموع فارغ التحصیلان دانشگاهی و ۵۲ درصد از زنان فارغ التحصیل دانشگاهی، غیرفعال هستند، چالش مهم در اشتغال را عدم وجود مهارت لازم برای فارغ التحصیلان دانست و ادامه داد: اکوسیستم اشتغال در کشور آماده سازی نشده و نظام‌های آینده پژوهی مهیا نیست.
 
مجری تامین زیرساخت‌های آموزش مهارتی بخش ICT در رابطه با تفاوت فناوری اطلاعات و ارتباطات با سایر فناوری‌ها، افزود: فناوری اطلاعات زیرساختی حیاتی برای تمام بخش‌های اقتصادی است و در توسعه‌ اجتماعی بسیار موثر است و نوآوری در تمام بخش‌ها را به دنبال دارد.
 
یزدانیان با بیان اینکه یک سری مشاغل از جمله تولید اپلیکیشن تا ۱۰ سال قبل نبودند و طی چند سال اخیر به وجود آمده و رشد کرده‌اند، ادامه داد: برای حوزه‌ ICT، جامعه‌ مخاطبان منحصر به سربازان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر و جامعه‌ جذب نیز بخش خصوصی همین حوزه‌ است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.