اپراتورها

بازار سرمایه

March 6, 2018
19:40 سه شنبه، 15ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88516

ITMC نجات می یابد ITI ورشکسته شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که کارخانه صنایع مخابراتی راه دور کاملا تعطیل و ورشکسته شد اما بازنگری در شرکت کارخانجات مخابراتی ایران انجام شده و این کارخانه به فعالیت خود ادامه می دهد.
 
 
فناوران – یکی از نخستین دستورات و اقدامات محمد جواد آذری جهرمی در کسوت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تلاش برای احیای دو شرکت ورشکسته صنایع مخابراتی در کشور بود. 
او 13 شهریورماه به علی اصغر عمیدیان که به تازگی صندلی خود را در سازمان تنظیم مقررات واگذار کرده بود، دستور داد علت تنزل کارایی دو شرکت ورشکسته صنایع مخابراتی را پیگیری و برای احیای آنها بکوشد.
رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات در این باره گفته بود: با وجود آنکه شرکت های کارخانجات مخابراتی ایران و صنایع مخابراتی راه دور ایران، دو شرکت با سابقه طولانی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده و به نوعی نماد برخورداری از تولیدات داخلی محسوب می شوند، اما در شرایط فعلی شاهد تحلیل و تنزل کارآیی آنها بوده ایم. در این زمینه آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیگیری جدی این مهم را در دستور کار قرارداده است.
با این حال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که تلاش برای احیای شرکت صنایع مخابراتی راه دور ایران با شکست مواجه شد اما شرکت کارخانجات مخابراتی ایران در حال احیاست. آذری جهرمی به ایلنا گفت: کارخانه صنایع مخابراتی راه دور کاملا ورشکست و تعطیل شده است و عملا می توان گفت این کارخانه دیگر هیچگونه فعالیتی ندارد.
وی درباره وضعیت کارخانه مخابرات راه دور ایران (ITI) به عنوان یکی از کارخانه های قدیمی و بزرگ حوزه مخابرات گفت: این علاقه وجود داشت که این کارخانه احیا شود اما به این دلیل که کارخانه مخابرات راه دور ایران در اختیار بخش خصوصی بود، احیای این کارخانه انجام نشد.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه کارخانه ITMC با حمایت دولت جان دوباره ای گرفته است، گفت: کارخانه ITMC یکی از نمادهای مهم کشور است  که در آستانه ورشکستگی بود اما با حمایت دولت، بخش بزرگی از بدهی های این کارخانه بخشیده شد و بدهی های این کارخانه قسط بندی شده است.
آذری جهرمی افزود: علاوه بر احیای کارخانه ITMC، فرآیند بازنگری در خط تولید این کارخانه انجام شده است تا به تولید محصولات مورد نیاز در کشور و دارای بازار اقدام کند. 
وی گفت: یکی از بخش های کارخانه ITMC، خط تولید سنسورهای هوشمند برای مدیریت شهری هوشمند است که از جمله تجهیزات اساسی در شهر هوشمند به شمار می رود.
وزیر ارتباطات ادامه داد: به سندیکای مخابرات ابلاغ شده است یکی از حوزه هایی که باید به صورت پررنگ در آن نقش داشته و فعالیت داشته باشند، تامین تجهیزات و سنسورهای بخش شهر هوشمند محسوب می شود که از اهمیت بالای اقتصادی برخوردار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.