سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

March 7, 2018
20:15 چهارشنبه، 16ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88598

ارتقای توانمندی های هوش مصنوعی و ابزارهای تشخیص تصویر مایکروسافت

هوش مصنوعی اصطلاح گسترده ای است که طیف زیادی از تکنولوژی ها را دربرمی گیرد، اما شاید مهم ترین مثال های آن، اپل سیری و مایکروسافت کورتانا باشد.
مایکروسافت اعلام کرد بهبودهایی را در ابزارهای هوش مصنوعی خود صورت داده و قصد دارد این کار را از طریق تمرکز بر تشخیص چهره، طبقه بندی سفارشی تصویر و شناخت نهادهای مهم انجام دهد.
هدف از طراحی سه سرویس به روز رسانی شده Custom Vision Service، Face API و Bing Entity Search آسان تر کردن استفاده از هوش مصنوعی برای شرکت هایی است که نمی توانند از یک دانشمند علوم داده استفاده کنند. تعداد متخصصان هوش مصنوعی در حال حاضر بسیار محدود است و پرداختی به این افراد نیز کم نیست.
دانشگاه هوش مصنوعی مایکروسافت یکی از چندین طرحی است که این شرکت برای مقابله با کمبود نیروی ماهر در زمینه هوش مصنوعی در نظر دارد و این در حالی است که رقابت شدیدی میان شرکت های فناوری برای استخدام افراد نخبه و زبده در این زمینه وجود دارد.  
Custom Vision Service در حال حاضر در حالت بتای عمومی است و به شرکت ها این امکان را می دهد تا ابزارهای طبقه بندی تصویر را بکار گرفته و نیازی به ساخت مدل‎های هوش مصنوعی نداشته باشند. مایکروسافت، استفاده از این برنامه را در حالت پیش نمایش عمومی قرار داده است.
مدل هایی که با استفاده از Custom Vision Service ساخته می شوند، از فضای ابری مایکروسافت نشأت می گیرد.  Face API مایکروسافت نیز بروزرسانی شده و امکان تشخیص چهره و تمایز میان افراد مختلف را در اختیار میلیون ها کاربر خود قرار می دهد.
 هوش مصنوعی، اصطلاحی گسترده است که طیف زیادی از تکنولوژی ها را دربرمی گیرد، اما شاید مهم ترین نمونه آن، اپل سیری و مایکروسافت کورتانا باشد.
اما افق هوش مصنوعی گسترده تر بوده و تکنولوژی هایی نظیر پردازش طبیعی زبان و توانایی یادگیری ماشین است که این خود نیز کاربردهای زیادی از جمله شخصی سازی محصول، جلوگیری از حملات سایبری، تحقیقات پزشکی و حتی پیشگویی پیش بینی آینده را دربردارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.