رسانه‌های اجتماعی

March 11, 2018
12:18 یکشنبه، 20ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88744

رقیب جدید اینستاگرام آمد

ایران : شبکه‌‌های اجتماعی به بخش جدانشدنی زندگی این روزهای هر کدام از ما تبدیل شده‌اند به‌طوری که زندگی بدون آنها بسختی قابل تصور است. داستان رشد شبکه‌های اجتماعی هم به این صورت است که برای چند سال شبکه اجتماعی در مرکز توجه است و بعد از چند سال شبکه اجتماعی دیگری با امکانات جالب دیگر مورد توجه قرار می‌گیرد. در حال حاضر یکی از شبکه‌های اجتماعی که کاربران زیادی را چه در دنیا و چه در ایران به‌خود جذب کرده، اینستاگرام است. شبکه اجتماعی اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو که با هر بار به‌روزرسانی به امکانات جالب آن‌هم اضافه می‌شود. حالا مدتی است که صحبت از ورود یک رقیب جدید برای این شبکه شنیده می‌شود. این رقیب هم vero نام دارد. شبکه به اشتراک‌گذاری عکس، فیلم، موسیقی و… بتازگی در فضای مجازی از سوی کاربران ایرانی مورد توجه قرار گرفته است. البته شاید بد نباشد که بدانید این شبکه اجتماعی آنقدرها هم تازه کار نیست. این سرویس در سال ۲۰۱۳ پایه‌گذاری شد و در نهایت سال ۲۰۱۵ روانه فروشگاه‌های فروش اپلیکیشن شد. اما براساس خبرهای منتشر شده در سال‌جاری و با تزریق سرمایه قابل توجه، این شبکه اجتماعی در حال سپری کردن روزهای رشد خود است. اما vero چه شبکه‌ای است. آن‌طور که سازندگان این شبکه اجتماعی می‌گویند آنها با شناخت نقاط ضعف و قوت اینستاگرام، اپلیکیشنی را توسعه‌ داده‌اند که به گفته آنها تجربه‌ای حقیقی از تعاملات اجتماعی را در اختیار کاربران می‌گذارد. در این شبکه اجتماعی کاربران برای به اشتراک‌گذاری عکس‌ها و مطالب‌شان ۴ روش متفاوت را در پیش رو دارند. شما در vero می‌توانید از حالت «Close Friend» استفاده کنید تا تنها دوستان‌ نزدیک‌تان قادر به دیدن پستهای‌تان باشند. گزینه دومی که می‌توانید انتخاب کنید گزینه «Friend» است یعنی علاوه بر دوستان نزدیک، دوستان عادی‌تان نیز می‌توانند به مطالب به‌اشتراک‌گذاشته در این شبکه اجتماعی دسترسی داشته باشند.حالت‌های «Acquaintances» یا آشنایان و «Folowers» یا دنبال‌کنندگان نیز از دیگر گزینه‌ها برای به اشتراک‌گذاری مطالب در این شبکه اجتماعی است.
همین حالت‌های به اشتراک‌گذاری مطالب به باور بسیاری از کارشناسان شبکه اجتماعی باعث می‌شود تا تعاملات در این شبکه، به دنیای حقیقی بیشتر شباهت داشته باشد. در این شبکه اجتماعی علاوه بر اشتراک‌گذاری عکس و فیلم می‌توانید نام فیلم، کتاب، لینک موسیقی و… را نیز با دیگران به اشتراک بگذارید. جست‌و‌جوی موضوعات براساس هشتگ، مکان و… نیز از دیگر امکانات این شبکه اجتماعی است. اپلیکیشن این شبکه اجتماعی به‌صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید و ios قرار گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.