سخت‌افزار

March 12, 2018
12:43 دوشنبه، 21ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88792

دوربین‌های سونی و نیکون مداربسته و هوشمند می‌شوند

ی
شرکت سونی و نیکون با همکاری همدیگر دوربین‌های امنیتی مدار بسته و هوشمند طراحی و تولید خواهند کرد.
 
به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت سی نت، شرکت‌های سونی و نیکون بعنوان دو شرکت عظیم فعال در زمینه تولید دوربین‌های عکاسی قصد دارند به منظور تولید و عرضه دوربین‌های امنیتی و مداربسته با هم همکاری کنند.
 
این همکاری که نایس نام دارد و ترکیبی از نخستین حروف نام این دو برند تکنولوژی است، دوربین‌های مداربسته هوشمند و جدیدی را روانه بازار و تحولات عظیمی را در این عرصه ایجاد خواهد کرد.
 
دوربین‌های مداربسته معمولا در بیرون از منزل و محل کار برای ارتقای امنیت و جلوگیری از ورود افراد غریبه و ناشناس و سارقان تعبیه و نصب می‌شوند. حالا سونی و نیکون که سالهاست در تولید دوربین‌های حرفه‌ای و پیشرفته عکاسی تجربه کسب کرده و سهم بالایی از بازار را در اختیار خود گرفته‌اند، قصد دارند با هوشمندسازی دوربین‌های امنیتی و مدار بسته نسل جدیدی از این دوربین‌ها را وارد بازار کنند.
 
دوربین‌های مدار بسته هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از گوشی هوشمند خود دوربین و اطلاعات ذخیره شده بر روی آن را کنترل و مدیریت کرده و از احوالات محل کار و منزل خود با خبر شوند. دوربین‌های مذکور همچنین قادر خواهند بود اطلاعات ضبط شده را بر روی سرویس ذخیره ابری Cloud ذخیره و ثبت کنند تا در صورت نیاز، با اتصال به اینترنت دوباره بازیابی و احیا شوند.
 
این اقدام می‌تواند گام بزرگی در راستای هوشمندسازی شهرها و کشورها در جهان باشد که در حال حاضر به سرعت رو به رشد است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.