اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

March 14, 2018
0:59 چهارشنبه، 23ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88843

شروع تحقیقات چین روی نسل ششم اینترنت

درحالی‌که هنوز طرح توسعه نسل پنجم اینترنت و ارتباطات همراه در چین به پایان نرسیده است این کشور از تحقیقات روی نسل جدید و آینده ارتباطات استاندارد همراه با عنوان نسل ششم خبر داد. روز گذشته در حاشیه اجلاس سالانه کنگره ملی خلق چین، برای نخستین‌بار «میایو وی» وزیر صنعت و فناوری اطلاع‌رسانی چین این موضوع را برای رسانه‌ها طرح کرد. او گفت، تحقیقات روی فناوری نسل ششم با مفهوم اینترنت کاملا پیوند خورده است و افزود: فناوری نسل ششم برای بخش خدمات بسیار کلیدی محسوب می‌شود.
 
وی گفت: خودروهای هوشمند و بدون سرنشین و بسیاری از فناوری‌های پیشرفته دیگر نه فقط به سنسورهای حساس نیاز دارند بلکه باید بین آنها، خودروهای دیگر و جاده نیز ارتباط لازم برقرار باشد، برای همین داشتن اینترنت و خدمات اینترنتی با کیفیت بالا یک ضرورت است. قرار است چین به‌زودی کار استفاده و به‌کارگیری شبکه نسل پنجم اینترنت و تلفن‌های همراه را در شهرهای شرقی این کشور از جمله شانگهای شروع کند. در سال‌های اخیر پس از راه‌اندازی نسل چهارم اینترنت پر سرعت، چین تمرکز خود را روی توسعه نسل پنجم قرار داده است تا خدمات قابل توجه و با سرعت بالاتری در اختیار مشترکان قرار دهد.
 
روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین پیش‌بینی کرده است نسل پنجم اینترنت که تا دو سال دیگر کاربردی خواهد شد، تا سال ۲۰۲۶ میلادی برای چین ارزش افزوده‌ای معادل ۱۵۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار داشته باشد. این گزارش می‌افزاید مخابرات و سامانه‌های ارتباطی نسل پنجم در یک دهه آینده شرایط بسیار ایده‌آل ارتباطاتی را برای مشترکان فراهم خواهد کرد. چین می‌گوید مصرف تجاری این شبکه جدید اینترنتی از سال ۲۰۱۹ میلادی شروع خواهد شد و از سال ۲۰۲۰ میلادی به‌طور گسترده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این کشور افزوده است در حال حاضر شبکه اریکسون که می‌خواهد نسل پنجم را در چین توسعه دهد با ۳۸ اپراتور و ۲۲ موسسه صنعتی و ۴۵ دانشگاه برای تحقق این امر همکاری می‌کند. انتظار می‌رود از زمانی که این شبکه عملیاتی می‌شود شمار مشترکان نسل پنجم اینترنت و مخابرات چین تا سال ۲۰۲۳ میلادی به یک میلیارد نفر برسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.