بازار سرمایه

March 18, 2018
7:23 یکشنبه، 27ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88970

ارائه تسهیلات ویژه برای شرکت‌های دانش‌بنیان در سال آینده

دنیای اقتصاد : معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی خبر داد: با مصوبه هیات عامل صندوق توسعه ملی، شرکت‌های دانش‌بنیان با معرفی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، می‌توانند از تسهیلات ویژه در سال ۹۷ بهره‌مند شوند.
 
علیرضا دلیری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعات اصلی در میان شرکت‌های دانش‌بنیان بحث مالی است که این نیاز باید برطرف شود اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در نظر دارد در سال ۹۷ بانک‌هایی را که تعامل خوبی با شرکت‌های دانش‌بنیان داشته‌اند را به‌عنوان کارگزار در پرداخت تسهیلات به صندوق ملی توسعه معرفی کند، تا در سال آینده محدودیت منابع مالی به‌منظور پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان وجود نداشته باشد. وی افزود: در راستای این اقدام فراخوان استفاده از تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام خواهد شد.
 
معاون توسعه، مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به فعالیت‌های معاونت علمی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان طی ۱۰ ماه اخیر افزود: طی توافقاتی که با بانک‌های دولتی و خصوصی داشته‌ایم، تمام منابع صندوق توسعه ملی از طریق بانک‌ها تأمین می‌شود و در این مسیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌منظور معرفی بانک‌هایی که به‌عنوان کارگزار صندوق توسعه ملی انتخاب می‌شوند، با صندوق توافق کرده است. دلیری بر استفاده نکردن از پول دولتی در پرداخت وام‌های تسهیلاتی تاکید کرد و گفت: سال گذشته، بنا به دریافت مصوبه‌ای از صندوق توسعه ملی مقرر شد، تا شرکت‌های دانش‌بنیان هم مانند مناطق محروم شرایط خاص از منابع صندوق توسعه ملی نزد بانک‌ها استفاده کنند.
 
وی در ادامه افزود: ولی ازآنجاکه بودجه شرکت‌های دانش‌بنیان، با قرارداد مناطق محروم در یک قرارداد با بانک بسته می‌شد این امکان وجود نداشت، که منابع را به‌صورت تفکیک‌شده نزد بانک‌ها داشته باشیم. به همین منظور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مصوبه دیگری با صندوق توسعه ملی به تصویب رساند تا بر اساس آن منابعی که برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته می‌شود در قرارداد مستقل با بانک‌ها بسته شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.