تلفن همراه

فناوری

گوشی

March 26, 2018
14:31 دوشنبه، 6ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89074

چه قابلیت‌هایی از دوربین AI هواوی انتظار می‌رود؟

 
جهان برای یک انقلاب هوش مصنوعی آماده است. جوامع قبول کرده‌اند که به سمت دیجیتالی شدن حرکت کنند و آماده پذیرش اتفاقات تکنولوژی هستند و با این حساب AI یا همان هوش مصنوعی در انتظار شروع طوفانی در این زمینه است. حوزه‌هایی مانند مخابرات، مراقبت‌های بهداشتی، حمل‌ونقل، مسافرت و دیگر موارد بیشتر و بیشتر به فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین کمک می‌کنند تا از زندگی انسان‌ها در حالت روزمره بهتر و راحت‌تر کند.
یکی از رهبران نوآوری، Huawei اولین شرکتی بود که AI را به تمام قسمت‌های سری HUAWEI Mate 10  خود یعنی دوربین، باتری و عملکرد عرضه کرد. این گوشی قدرت خود را از پردازنده Kirin 970 گرفته که توسط Huawei ساخته شده است. در سری HUAWEI Mate 10 دوربینی شگفت‌انگیز در نظر گرفته‌شده که بتواند تعامل کاربران با دنیای بیرون را متحول کند. در اینجا قرار است بدانیم هوش مصنوعی چه تأثیری در دوربین داشته است.
 
دوربینی که زیبایی‌ها را به سبک لایکا ثبت می‌کند
همکاری طولانی‌مدت Huawei با تولیدکننده دوربین‌های رده‌بالا Leica، دوربینی جدید و پیشرفته دو گانه را ارائه می‌دهد که عکاسی گوشی‌های هوشمند را به سطوح جدید می‌برد. با استفاده از قابلیت‌های بی‌نظیر لایکا در بحث دوربین دوگانه رنگ‌های دقیق‌تر، تعامل رنگی‌تر بین نور و سایه و تصاویر طبیعی‌تر را شاهد هستیم. در اینجا ترکیبی از یک سنسور 12 مگاپیکسلی RGB با یک سنسور تک‌رنگ 20 مگاپیکسلی را می‌بینیم. گوشی‌های سری HUAWEI Mate 10 دارای تثبیت‌کننده تصویر و همچنین بزرگ‌ترین دیافراگم f / 1.6 جهان هستند. علاوه بر قابلیت‌های دوربین نوآورانه، به‌کارگیری تکنولوژی AI به‌طور قابل‌توجهی باعث افزایش تجربه کلی دوربین شده است. دوربین در سری HUAWEI Mate 10 به‌عنوان یک برگ برنده نسبت به سایرین به شمار می‌آید. در حال حاضر Android Entreprise این سری را به دلیل عملکرد دوربین عالی، اولین چیپ AI و یک باتری قدرتمند به‌شدت توصیه کرده است.
 
دوربین برای عکس‌های شبانه از AI استفاده می‌کند
تصویربرداری در شب می‌تواند گاهی بسیار دشوار باشد. با استفاده از دوربین AI HUAWEI، عکس‌های به‌شدت بهتری را نسبت به گذشته ثبت خواهید کرد. دوربین با استفاده از AI جزئیات در شب و نور را به‌مراتب بهتر کنترل کرده و تنظیمات مورد نیاز را به طرز صحیحی اعمال می‌کند.
 
دوربین تصاویر را می‌شناسد، یاد می‌گیرد و تشخیص می‌دهد
دوربین هوشمند سری HUAWEI Mate 10 از تشخیص صحنه خودکار برای تشخیص آنچه که شما از طریق دوربین خود به دنبال آن هستید، استفاده می‌کند. با آموختن 100 میلیون تصویر، دوربین 13 نوع صحنه مختلف را در زمان واقعی به رسمیت می‌شناسد. از غذا، آسمان، ساحل، طلوع / غروب خورشید، متن و دیگر موارد، دوربین قادر به اعمال تنظیمات بهتر برای تصاویر شما خواهد بود و همچنین یک لعاب درخشان برای تصاویر شما اعمال می‌کند. هنگامی‌که شما بر روی سوژه موردنظر خودتان فوکوس می‌کنید، دوربین تنظیمات خود را لحاظ کرده تا به شما رنگ‌های ایده آل، روشنایی، نوردهی و کنتراست بهتری را ارائه دهد. نکته بسیار مهمی که باید بگوییم این است که میزان هوشمندی و تشخیص صحنه در این سری به حدی دقیق است که توانسته‌ایم Porsche Panamera را به یک وسیله نقلیه هوشمند تبدیل کنیم تا با کمک دوربین اشیا اطراف خود را تشخیص دهد و کمکی برای رانندگی باشد. این خودرو می‌تواند بین 1000 عدد از اشیاء مختلف مانند گربه‌ها، سگ‌ها، توپ‌ها و دوچرخه‌ها را تشخیص دهد و یاد بگیرد که مناسب‌ترین مسیر را به راننده پیشنهاد دهد.
 
این دوربین از AI برای بزرگنمایی و ثبت اشیاء متحرک استفاده می‌کند
دوربین هوشمند HUAWEI Mate 10 از AI برای زوم و ثبت اشیاء در فاصله دور با تمام جزئیات خود استفاده می‌کند. دارای زوم با حداکثر ۶ تا ۱۰ برابری بوده و با توجه به میزان روشن و محیط سوژه، ابعاد دقیقی را به خود می‌گیرد. علاوه بر این، دوربین از AI برای ثبت تصاویر ورزشی استفاده می‌کند زیرا عموماً سوژه در این تصاویر متحرکت بوده تا در نهایت تصویری صاف و بدون لرزش را به شما نشان دهد. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.