اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

March 27, 2018
16:54 سه شنبه، 7ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89102

طرح کودک و اینترنت ایران جایزه اجلاس جهانی ITU را گرفت

 
طرح کودک و اینترنت (کوا) سازمان فناوری اطلاعات ایران، جایزه اجلاس جهانی ITU سال 2018 را به خود اختصاص داد.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران؛ اتحادیه جهانی مخابرات،هرساله فعالیت کشورها را در حوزه‌های مختلف بررسی و در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS) به طرح‌های برتر در 10 بخش، جایزه اعطا می‌کند.
 
یکی از بخش‌هایی که مورد تأکید سازمان ملل بوده، طرح حفاظت از کودکان در فضای مجازی است که ایران گزارش عملکرد و اقدام‌های خود در جهت ارتقاء جنبه‌های خود حفاظتی کودکان و خانواده‌ها را ارائه کرد.
 
اجرای بیش از 700 کارگاه آموزشی در مدارس سراسر کشور با حضور والدین و کودکان و نوجوانان و ارائه راهکارهای حفاظت از مخاطرات موجود در فضای مجازی برای این قشر از جامعه و همچنین برنامه پیش‌بینی‌شده برای آینده، ازجمله بخش‌های گزارش ارائه‌شده به اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی محسوب می‌شود.
 
بر همین اساس از میان 400 موضوع و طرح که در تمامی بخش‌ها از سوی کشورهای مختلف ارائه‌شده بود، طرح "کودک و اینترنت" ایران توانست در شاخه حفاظت از کودکان در فضای مجازی، جایزه سال 2018 را به خود اختصاص دهد.
 
لازم به ذکر است، موضوع کودکان و فضای مجازی مسئله‌ای است که از شروع کار وزارت ارتباطات در دولت تدبیر و امید، به‌طور ویژه‌ای در دستور کار قرارگرفته و همین اهمیت بخشیدن به این موضوع باعث شده تا دیگر سازمان‌های کشور چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی به تکاپوی بیشتری برای فعالیت در این زمینه بپردازند.
 
جامعه هدف این طرح  شامل کودکان و کلیه دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف، اولیاء و مربیان بوده و شناسایی تهدیدات و چالش‌های مؤثر در حوزه کودک و اینترنت، ارائه راهکارها و خدمات حفاظتی- قانونی در حوزه کودک و اینترنت، ارائه راهکارها و خدمات حفاظتی و امنیتی در حوزه کودک و اینترنت، آموزش و آگاه‌سازی سطوح مختلف جامعه هدف و طراحی و راه‌اندازی سامانه ملی اینترنت و کودک (کوا) ازجمله اهداف این طرح محسوب می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.