بازی

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 4, 2018
15:26 چهارشنبه، 15ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89330

ایسوس کاملترین سری مادربوردهای گیمینگ با چیپ ست های H370 و B360 را معرفی کرد

پس از رونمایی از سری نخست پردازنده های مبتنی بر Coffee Lake که دارای تعداد هسته های بیشتری بودند،  ایسوس تعداد بسیاری از تولیدات خود را با چیپست Z370 معرفی کرده بود.
حال وقت آن رسیده است تا شاهکارهای سری ROG STRIX ایسوس برای بخش میان رده را نیز معرفی شود. از ویژگی های ذاتی این چیپست ها، عملکرد بالاتر نسبت چیپ ست های میانرده سری 200 است. مهندسان تیم تحقیق و توسعه ROG با طراحی و تولید مادربوردهای گیمینگ واقعی با چیپ ست های میان رده سری 300 اینتل، تصورات شما را نسبت به مادربوردهای گیمینگ به کل عوض کرده اند و امکان انتخاب مادربوردهای  گیمینگ دلخواهتان را با هر بودجه ای مهیا کرده اند.
strix-feature.jpg
 
مادربوردهای گیمینگ، فراتر از صرفاً نام "گیمینگ"
 
ایسوس و ROG بیش ازیک دهه تولید موفق مادربوردهای گیمینگ را تجربه کرده و برخلاف سایرین، حال با تجربه ای کامل و فراوان از نیاز ها، سلیقه و هدف واقعی گیمینگ، مادربوردهایی درخور گیمرها تولید می کند. اصول طراحی طراحی مادربوردهای گیمینگ ایسوس نیز بر پایه مونتاژ و اسمبل آسان، خنک سازی و کارایی بهینه و بهبود ظاهر سیستم است.
 
اگر به یاد داشته باشید دردهمین سال تولد ROG، ایسوس با معرفی مادربورد ROG RAMPAGE V Edition 10، یک پنل از پیش نصب شده در قسمت پشت مادربورد وجود داشت، حال در مدل های ROG STRIX از چیپ ست های میان رده سری 300 اینتل نیز می توانید این ویژگی رده بالا را مشاهده کنید!
 
ROG بسیار به بایوس UEFI اهمیت می دهد. از ویژگی های این بایوس، طراحی بسیار چشم نواز، سرعت عملکرد بالا و پایداری کامل، و داشتن امکانات کاربردی متعدد بوده که در همه مادربوردهای جدید نیز به درستی همانند رده بالاترین مادربوردهای ایسوس، نهادینه شده است.
 
ایسوس فناوری اختصاصی Fan Xpert 4 را به منظور بهینه سازی دما و تنظیم سرعت گردش فن های سیستم در مادربوردهای جدید استفاده کرده است. ویژگی جدید این فناوری، امکان سنجش دمای کارت گرافیک و بهینه سازی آن به ساده ترین شکل ممکن است.  همچنین با تعبیه تعداد زیادی از هدرهای PWM برای فن ها  و هدر های اختصاصی برای خنک کننده های AIO آبی، می توانید کنترل دمای سیستم و میزان سرعت گردش فن ها را به بهترین شکل ممکن در دست بگیرید.
 
ایسوس در طراحی جدید مادربوردهای ROG STRIX با چیپ ست های سری 300 اینتل، از یک الگوی Cyber-Text منحصر به فرد در رنگ آمیزی مادربورد استفاده کرده است که جلوه ای بسیار خاص و جذاب به آن بخشیده است. نورپردازی Aura نیز همواره مکمل طراحی فوق العاده ایسوس است.
 
امکانات ضروری مادربوردهای گیمینگ
 
برند نخست گیمینگ در جهان، امکانات ویژه ای را برای سری ROG STRIX در نظر گرفته است. مدار تغذیه کاملاً دیجیتال و هوشمند DIG+ VRM توان مصرفی پردازنده را به بهترین حالت ممکن فراهم می کند. فناوری انحصاری OptiMem نیز سیگنال های حساس واحد حافظه را مسیریابی می کند. همچنین به منظور بهبود در عملکرد فیزیکی اسلات های PCIe در برابر آسیب های ناشی از استفاده کارت گرافیک های سنگین، SafeSlot در این مادربوردها وجود دارد. گیمینگ بدون صدا معنایی ندارد، کارت صوتی مجهز و رده بالای SupremeFX به بهترین شکل ممکن صدای فراگیر گیمینگ را در اختیار هدست ها و اسپیکرهای رده بالای گیمینگ قرار می دهد. برای بازی های تحت شبکه نیز ایسوس همواره از رده بالاترین تراشه شبکه گیگابیتی اینتل در کارت شبکه آنبرد مادربوردها استفاده می کند که در بازی علاوه بر پینگ پایین و دقت بالا، سرباری کمتری را به پردازنده اصلی تحمیل کرده و منابع سیستم را اشغال نمی کند.
 
همچنین نسل دوم اتصالات USB 3.1 نیز در این مادربوردها وجود دارد و در بعضی از مدل ها نیز رابط بی سیم 802.11 AC برای داشتن شبکه Wi-Fi قدرتمند در دسترس است.  علاوه بر موارد ذکر شده امکان استفاده از حافظه های فوق سریع Intel Optane نیز به همراه پشتیبانی از درایوهای پرسرعت SSD با فناوری های NVMe و SATA در مادربوردهای سری ROG STRIX امکان پذیر است.
 
ابعاد مختلف برای پوشش نیازهای همه گیمرها
 
برند نخست مادربورد در جهان، با تولید مادربوردها در ابعاد استاندارد فرم فاکتور مختلف با چیپ ست های سری 300 اینتل، هر سلیقه و نیازی را پوشش داده است. در استاندارد Mini ITX، با تولید مادربوردهای ROG Strix B360-I Gaming  و  ROG Strix H370-I Gaming تجربه داشتن یک مادربورد رده بالا را در ابعاد بسیار کوچک در اختیار گیمرها قرار داده است. این مادربوردها دارای ظاهر لوکس، تجهیزات ارتباطی پیشرفته و عملکرد بسیار بالا در گیمینگ هستند. همچنین هیت سینک به کار گرفته شده در این مادربوردها، دارای قابلیت خنک سازی دو طرفه بوده که هم برای چیپ ست و هم برای SSD های مبتنی بر رابط M.2 عمل دفع حرارت را انجام می دهد. 
 
ایسوس برای فرم فاکتور microATX نیز ROG Strix B360-G Gaming را تدارک دیده است که در آن همه نیازهای یک گیمر گنجانیده شده است. بی شک همه امکانات در ابعاد استاندارد ATX خلاصه می شود، مادربوردهای ROG Strix B360-H Gaming، ROG Strix B360-F Gaming  و  Strix H370-F Gamingمجموعه کاملی از لیست نیاز های شما را با ظاهری ویژه در خود گنجانیده است. البته باید گفت که ایسوس همیشه هوای گیمرها را داشته و با این مادربوردها با قیمتی بسیار مناسب در دسترس همه قرار خواهد گرفت.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.