سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 9, 2018
9:27 دوشنبه، 20ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89420

تلویزیون هوشمند جدید شیائومی رونمایی شد

آی‌تی ایران : روز گذشته، شرکت شیائومی تلویزیون Mi TV ۴S را با کیفیت ۴K HDR در چین معرفی کرد. این محصول همراه با سیستم عامل PatchWall UI و قیمت ۴۷۷.۶۲ دلار عرضه می‌شود. تلویزیون Mi TV ۴S، مدل ارتقا یافته Mi TV ۴ است، مدلی که ماه گذشته در هند همراه با گوشی‌های هوشمند Redmi Note ۵ و Redmi Note ۵ Pro معرفی شد. محصول جدید شیائومی همراه با فریم فلزی طراحی شده و می‌توان آن را روی دیوار نصب کرد یا روی میز قرار داد. شیائومی این تلویزیون هوشمند را به‌عنوان جدیدترین محصول سریMi TV تحت‌عنوان Mi TV ۴S در چین معرفی کرد. این تلویزیون همراه با صفحه نمایش ۵۵-inch ۴K HDR و همراه با سیستم عامل Android-based PatchWall UI ارائه می‌شود، سیستم‌عاملی که قبلا نیز در دیگر تلویزیون‌های هوشمند این شرکت مورد استفاده قرار گرفته بود.
 
 
 
تلویزیون Xiaomi Mi TV ۴S مجهز به صفحه نمایش ۵۵ اینچی با رزولوشن  ۳۸۴۰ × ۲۱۶۰پیکسل است که از قابلیت‌های نور مستقیم پس زمینه، زاویه دید ۱۷۸ درجه، نرخ تازه‌سازی (refresh rate)  ۶۰Hz و زمان پاسخ‌دهی دینامیک – dynamic response time- برخوردار است. تلویزیون جدید شیائومی مجهز به سیستم‌عامل اندروید PatchWall UI است که از تکنولوژی یادگیری عمیق مرتبط با هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تمایلات و علایق شخصی کاربر را فرا گرفته و بر اساس آنها بخش home screen وی را تنظیم کند. این دستگاه همچنین با دستیار هوشمند مجهز به هوش مصنوعی و برنامه پخش ویدیوی Mi عرضه می‌شود. برنامه  Mi به کاربر این امکان را می‌دهد هم ویدیوهای آنلاین و هم آفلاین را تماشا کند. تلویزیون جدید همچنین به پردازنده ۴هسته‌ای ۵/  ۱GHz Amlogic Cortex-A۵۳، ۲ گیگابایت رم، ۵۰MHz Mali-۴۵۰ MP۳ GPU و ۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز  است.
 
این تلویزیون هوشمند به یک می ریموت کنترل چندکاره نیز مجهز است که با آن می‌توان دیگر دستگاه‌های هوشمند شیائومی را کنترل کرد.  دستگاه ریموت قابلیت‌های دیگری نظیر اینفرارد، بلوتوث، می تاچ و دستور صوتی نیز دارد. Mi TV ۴S  دو اسپیکر استریوی ۸W  نیز دارد و همچنین از سیستم صوتی دالبی و رمزگشایی DTS-HD decoding نیز پشتیبانی می‌کند. TV Wi-Fi ۸۰۲.۱۱ b/  g/  n، Bluetooth ۴.۲ + LE، ۲ خروجی یواس‌بی، ۳خروجی HDMI ، خروجی AV و Ethernet از دیگر قابلیت‌های این تلویزیون است. Xiaomi Mi TV ۴S فعلا برای پیش فروش توسط وب‌سایت شیائومی عرضه شده و در سوم آوریل به بازار وارد خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.