بازار سرمایه

April 9, 2018
9:43 دوشنبه، 20ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89423

تب دلار دوباره به جان بازار افتاد

مریم عسگری – فناوران : قیمت دلار امروز به مرز 5 هزار و 300 تومان و در پی آن نرخ حواله های ارزی به رقم بالای 5 هزار و 400 تومان رسید.
 
البته هیچ خرید و فروشی در بازارهای ارز صورت نمی گیرد و بسیاری از صرافی ها یا نرخ دلار را از روی تابلوی اعلان نرخ ارز برداشته اند یا نرخ سابق 4 هزار و 880 تومان را ثبت کرده اند. اما اگر برای خرید یا فروش به صرافی ها مراجعه کنید با پاسخ منفی فعالان بازار دلار مواجه می شوید و آنجاست که نرخ واقعی دلار و حواله دلاری به شما اعلام می شود.
 
همچنین نرخ یورو به رقم 6 هزار و 300 تومان افزایش یافته است.
 
به گفته فعالان بازار ارز، اگر چه قیمت ها افزایش یافته است؛ اما سطح معاملات در بازار به کمترین حد رسیده است. این موضوع (افزایش ناگهانی نرخ ارز) موجب نگرانی فعالان بازار کامپیوتر شده است. زیرا به گفته آنها اگر نوسانات نرخ دلار آزاد ادامه یابد، امیدی به رونق بازار حتی در ماه های پایانی فصل بهار نخواهد بود.
به گفته فعالان بازار، از زمان آغاز نوسان نرخ دلار یعنی هفته دوم فروردین، سطح معاملات در بازارهای کامپیوتر در حد چشمگیری کاهش یافته است. کارشناسان نیز با تایید این موضوع می گویند که به نظر می رسد نباید امید چندانی به بهبود وضعیت بازار کامپیوتر داشته باشیم. به گفته آنها تصمیم کاهش تعرفه واردات نوت بوک از 15 به 5 درصد که اواخر سال گذشته اتخاذ شد، موجی از امید در دل فعالان بازار کامپیوتر و خریداران در رابطه با رونق بازار کامپیوتر ایجاد کرد. اما حالا به نظر می رسد که عوامل تعیین کننده تری بر رکود بازار موثر هستند. به گفته آنها تا زمانی نرخ دلار تثبیت نشود نمی توان امیدی به بهبود وضعیت بازار داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.