رسانه‌های اجتماعی

April 9, 2018
14:03 دوشنبه، 20ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89459

فیس بوک جلوی رسوایی جدید را گرفت!

فیس‌بوک به منظور جلوگیری از وقوع یک رسوایی دیگر، این بار جلوی همکاری و نفوذ یک موسسه تحقیقاتی کانادایی به اطلاعات شخصی کاربرانش را گرفت.
 
به گزارش سی نت، دو هفته پس از آنکه وب سایت‌ها و رسانه‌های خبری بسیاری گزارش کردند که شبکه اجتماعی فیس‌بوک با یک موسسه تحقیقاتی و مشاوره سیاسی انگلیسی تحت عنوان کمبریج آنالیتیکا در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی کاربرانش همکاری داشته، مردم و منتقدان بسیاری فیس‌بوک را به خیانت در امانت و همکاری با نهادهای دولتی و تحقیقاتی و همچنین نقض حریم شخصی کاربران متهم کردند.
 
این شبکه اجتماعی به سرعت در آماج حملات شدید کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت، به‌گونه‌ای که تعداد کثیری از شرکتها و افراد معروف به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیس‌بوک اقدام کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کرده‌اند.
 
طبق گزارش‌های منتشره، فیس بوک می‌گوید اطلاعات بالغ بر ۸۷ میلیون نفر از کاربرانش به صورت نادرست و ناخودآگاه در اختیار موسسه کمبریج آنالتیکا قرار گرفته است.
 
این رسوایی بزرگ دامان فیس بوک را به شدت گرفت و موجب شد ارزش سهام این غول تکنولوژی آمریکایی حدود ۵۸ میلیارد دلار نزول پیدا کند اما به نظر می‌رسد این شرکت از این رسوایی درس عبرت بزرگی گرفته است چراکه به تازگی گزارش شده که فیس بوک جلوی نفوذ و درخواست همکاری یک موسسه تحقیقاتی کانادایی تحت عنوان  AggregateIQ را نیز گرفته است.
 
گفته می‌شود موسسه تحقیقاتی و مشاوره سیاسی  AggregateIQ، در خروج انگلستان از اتحادیه اروپا و رای موافق به بریگزیت دست داشته و نقش پررنگی را در این باره ایفا کرده است. این اقدام فیس بوک در قبال موسسه تحقیقاتی کانادایی مذکور، در حالی اتفاق افتاد که تنها چند روز به شهادت مارک زوکربرگ – موسس و مدیرعامل فیس بوک – در برابر مجلس نمایندگان سنا برای رسوایی این شبکه اجتماعی، باقی مانده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.