بازی

فناوری اطلاعات

April 10, 2018
21:34 سه شنبه، 21ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89519

عنوان سودآورترین بازی تاریخ به جی‌تی‌ای ۵ رسید

با ثبت رقم 6 میلیارد دلار از سپتامبر 2013 بدین طرف، عنوان سودآورترین بازی دنیای سرگرمی و گیم به بازی GTA V رسید.
 
به گزارش خبرآنلاین، بعد از ماینکرافت 144 میلیونی و تتریس 170 میلیونی، بازی جی تی ای 5 با فروش 90 میلیونی در مقام سوم تاریخ جای گرفت و بیشتر از بقیه بازی‌ها برای سازنده خود سود خالص آورده است.{لینک}
 
حتی برترین فیلم‌های تاریخ مانند جنگ ستارگان و یا بربادرفته نیز که حدود 3 میلیارد دلار فروش کرده‌اند به رقم 6 میلیارد دلاری جی تی ای 5 نمی‌رسند.
 
اتومبیل دزدی بزرگ 5 بازی ویدئویی اکشن-ماجراجویی است که «راک استار نرث» آن را توسعه داده و راک استار گیمز نیز ناشر آن است. ساخت این بازی 270 میلیون دلار هزینه در برداشت که دومین بازی پرهزینه جهان نیز محسوب می‌شود. می‌توان آن را به‌طور اختیاری از دید سوم شخص یا اول شخص بازی کرد. و سپتامبر 2013 برای پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شد. علاوه بر پلی استیشن و ایکس باکس روی پلتفرم مایکروسافت ویندوز نیز کار می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.