امینت

تلفن همراه

April 14, 2018
17:09 شنبه، 25ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89588

بازداشت ۱۲ تن از فاش کنندگان اطلاعات اپل

اپل در یادداشتی به کارمندان خود هشدار داده فاش کنندگان اطلاعات داخلی شرکت را دستگیر می کند. درهمین راستا ۱۲ نفر از فاش کنندگان اطلاعات این شرکت بازداشت شده اند.
به  گزارش بلومبرگ، اپل در یادداشتی به کارمندان درباره نشت اطلاعات داخلی به رسانه هشدار داده است. همچنین در یادداشت ذکرشده تاکنون ۱۲ نفر از افرادی که اطلاعات را فاش کرده اند، بازداشت شده اند.
 
 این یادداشت در شبکه داخلی اپل پست شده است. اپل در یادداشت خود اعلام کرده در سال ۲۰۱۷ میلادی ۲۹ نفر از فاش کنندگان اطلاعات داخلی را دستگیر کرده که از این تعداد  ۱۲ نفر  بازداشت شده اند. همچنین فردی که فاش کرده بود ارائه برخی از ویژگی های جدید iOS تا  سال ۲۰۱۹ به تعویق می افتد، نیز بین افراد بوده است.
 
 در این یادداشت آمده است: افرادی که اطلاعات را نشت می کنند، خواه کارمند، پیمانکار یا تهیه کننده اپل باشد، حتما دستگیر می شوند.
 
همچنین در آن توضیح داده شده تحلیلگران رسانه ها، وبلاگ نویسان از این نشت اطلاعات منفعت مالی می برند اما فاش کنندگان آن همه چیز را ازدست می دهند.
 
این شرکت توضیح داده با تحقیقات داخلی فاش کنندگان اطلاعات را زودتر ردیابی می کند. در همین راستا بسیاری از کارمندان از اپل اخراج شده اند و در برخی موارد، شرکت از افراد شکایت کرده است.همچنین کارمندان اخراجی به سختی می توانند در شرکتی دیگر استخدام شوند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.