امنیت

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

April 15, 2018
17:59 یکشنبه، 26ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89645

سازمان‌ها خدمات نرم‌افزاری را مهم‌تر از امنیت سایبری می‌دانند

سازمان‌ها با سرعت بیشتر نسبت به گذشته در حال سازگاری با نرم‌افزارهای-به‌عنوان-خدمات (SaaS) هستند و با این وجود اعتبارات کافی برای در اختیار گرفتن راهکارهای امنیتی و محافظت از داده‌های خود را لحاظ نمی‌کنند.
شرکت iboss که در حوزه خدمات امنیتی فضای رایانش ابری فعالیت می‌کند روز گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرد که میزان سازگاری کسب و کارها با نرم‌افزارهای-به‌عنوان-خدمات بسیار افزایش یافته است و اگرچه این اتفاق مزایای فراوانی به همراه دارد، ولی عدم توجه سازمان‌ها به سیستم‌های امنیت سایبری آنها را با مشکلات فراوان مواجه کرده است.
این گزارش با عنوان زیر منتشر شد: «پیش‌ به سوی فضای ابری: اشتباهات ایجاد کننده موانع در جهت سازگاری سازمان‌ها با فضای ابری». بر اساس این گزارش گفته شد ۶۴ درصد سازمان‌های آمریکایی معتقدند که میزان سازگاری با نرم‌افزارهای-به‌عنوان-خدمات فراتر از سازگاری آنها با خدمات امنیت سایبری صورت گرفته است.
در مجموع ۶۱ درصد کارمندان IT در سازمان‌ها اعلام کردند حفظ امنیت داده‌ها به عنوان مهم‌ترین نگرانی آنها مورد توجه قرار می‌گیرد و در جریان افزایش سازگاری و راه‌اندازی با سرویس‌های نرم‌افزار-به‌عنوان-خدمات این نگرانی‌ها بیشتر شده است.
بررسی‌ها نشان داده است بخش اعظم داده‌های سازمانی که در اختیار مجرمان سایبری قرار دارد از طریق فضاهای پردازش ابری ناامن منتشر شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.