تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 18, 2018
12:06 چهارشنبه، 29ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89735

امضای تفاهم‌نامه‌ تهران هوشمند میان سازمان فاوای شهرداری و منطقه ۲

توافق نامه تهران هوشمند میان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و شهرداری منطقه ۲ امضا شد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی فاوای شهرداری تهران، رسول کشت‌پور، شهردار منطقه دو، امروز سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه برای امضای تفاهم‌نامه طرح‌های پایلوت تهران هوشمند، میهمان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران بود.
در این جلسه ابتدا مسیر هوشمندسازی تهران مورد بررسی قرار گرفت و تفاهم‌نامه‌ای با موضوع پیاده‌سازی طرح‌های پایلوت تهران هوشمند در منطقه دو با هدف توسعه خدمات شهر هوشمند، ارتقا و کیفیت زندگی شهروندان و خدمات‌رسانی بهتر به امضای دو طرف رسید.
کشت‌پور در سخنانی با ابراز رضایت از ایجاد چنین فرصتی، منطقه دو را آماده همکاری برای برنامه‌های مبتنی بر هوشمندسازی معرفی کرد و گفت: شروع حرکت به سمت هوشمندسازی تهران مسیری است که باید با سرعت بیشتری در آن گام برداریم. هوشمندی در هر شهری بنا بر وضع فعلی و اهداف آینده آن و اولویت بندی‌هایش شکل می‌گیرد. برای گام برداشتن در این راه باید به چهار مؤلفه بسترسازی سخت افزاری، نرم افزاری، شهروندان و اراده مدیریت توجه ویژه داشت.
شهردار منطقه دو سپس با اشاره به مشکلات و اولویت‌های این منطقه، آلودگی هوا و رفع آن را از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی مدیریت شهری دانست و استفاده از توان ICT را در این راه مؤثر خواند و خطاب به مدیریت سازمان فاوا گفت: باید برداشت مشترکی از شهر هوشمند داشته باشیم و اینکه چه کارهایی در این شرایط قابل انجام است. در طرح پایلوت شهر هوشمند، منطقه دو را در اختیار شما می‌گذاریم و امیدواریم خدمات خود را در آینده‌ای نزدیک به شهروندان در کمال سهولت ارائه دهیم.
در ادامه، محمد فرجود با اشاره به اهمیت اولویت‌بندی در انجام پروژه‌های هوشمندسازی گفت: با توجه به وجود محدودیت‌های منابع مالی، زمانی و انسانی، تعیین این اولویت‌ها بسیار اهمیت دارد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در ادامه با تأکید بر اهمیت چگونگی تعیین مدل کسب و کار به نحوی که برای شهرداری تهران منفعت ایجاد کند به سایر صورت مسئله‌های موجود در راستای هوشمندسازی اشاره کرد و گفت: تحول دیجیتالی، دگرگونی است که در لایه‌های درونی شهرداری باید ایجاد شود و قطعاً تأثیرات آن در ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان قابل مشاهده است.
 
فرجود همچنین به نقش و تأثیر تبادل و به اشتراک‌گذاری اطلاعات و تجربیات برای جلوگیری از انجام موازی کاری و اهمیت یکپارچه‌سازی اشاره کرد و گفت: ایجاد یکپارچگی در ابعاد برنامه‌ریزی، معماری و فنی از اهمیت بسیار برخوردار است. چراکه در صورت عدم اتصال سیستم‌های مختلف به یکدیگر، سیستم‌های آتی در ارائه خدمات منسجم دچار اختلال خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.