اپراتورها

تلفن همراه

April 19, 2018
23:30 پنجشنبه، 30ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89743

۹۰ درصد جاده های استان کرمانشاه تحت پوشش 3G است

 
وزیر ارتباطات و فناوری با اشاره به مصیبت وارد شده به مردم استان کرمانشاه در جریان زلزله سال گذشته، گفت: زلزله پارسال که در زمستان سرد رخ داد مردمی که برای انقلاب و نظام زحمت کشیدند و مرزدار این کشور به حساب می آیند باعث شد تا شرایط سختس برای مردم حاکم کند که با جویش مثالزدنی مردم و اقدام سریع دولت برای حمایت به مردم مناطق زلزله زده همراه شد.
 
 
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که در شهرستان ثلاث باباجانی تشکیل شد با بیان اینکه حجم علیرغم اقدامات انجام شده اما حجم تخریب ها و گستره جغرافیایی منطقه زیاد بود تا نواقصی بر جای بماند، افزود: در زمان وقوع زلزله در وزارت ارتباطات نخست تلاش کردیم تا ارتباطات برقرارشود که به سرعت شبکه توسعه داده شد تا در نتیجه شاخص های ارتباطات و فناوری اطلاعات که پیش از زلزله ۲۲ بود حداقل به میزان شش یا هفت رتبه اکنون ارتقا پیدا کند.
 
آذری جهرمی با اشاره به طی مسیر کرمانشاه، سرپل ذهاب، قصرشیرین، ازگله و ثلاث باباجانی در سفر امروز (پنجشنبه) خود اظهار کرد: در طول این مسیر شاهد بودم که ۹۰ درصد مسیر تحت پوشش نسل سوم تلفن همراه قرار دارد.
 
عضو‌کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه وزارت ارتباطات در ایام وقوع زلزله با ارسال کمک های غیرنقدی کارکنان این وزارتخانه به مردم مناطق زلزله زده در قالب موادغذایی، پتو و چادر با مدیریت استانداری توزیع شد، تصریح کرد: در نوروز نیز چاپ و خرید کالاهای تبلیغاتی ممنوع اعلام کردیم و هزینه آنرا بالغ بر ۲ میلیارد تومان به مردم زلزله زده استان کرمانشاه اختصاص پیدا کرد تا با هماهنگی استانداری پنج مجتمع ۱۰ واحدی ۶۰ متری بعد از اختصاص زمین ساخته شود.
 
بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور با بیان اینکه در بازدیدها مشخص بود که زحمات زیادی کشیده شده است، خاطرنشان کرد: از آنجاکه وعده داده شده تا شهریور ماه اسکان همه مردم زلزله زده به پایان برسد اما بنظرم می رسد تلاش ها باید بیشتر شود و نیاز به ممارست بیشتری هست.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به گلایه مردم نسبت به بانک ها گفت: حتمن این گلایه ها را در هیات دولت مطرح می کنم ضمن اینکه بنظر می رسد محاسبه سود شش ماه تنفس وام تعمیرات مصوبه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده که از سوی بانک ها در نظر گرفته می شود، درست نیست.
 
وی با اشاره به وضعیت بازسازی در قصرشیرین افزود: بنظرم مشکل از کمبود اعتبارات نیست و باتوجه به آن چیزی که در میدان دیدم تعداد پیمانکاران کافی نیست که باید علاوه بر پیمانکاران بومی از ظرفیت پیمانکاران غیر بومی نیز استفاده شود.
 
عضو کابینه دولت تدبیر و امید به درخواست استانداری کرمانشاه مبنی بر تحداث‌تعداد بیشتری دکل برای تامین پوشش ارتباطی در استان اظهار کرد: باتوجه به طراحی صورت گرفته به ذهن می رسد که انجام پوشش های مورد نظر با نصب ۸۰ دکل صورت گیرد.
 
بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور از استانداری خواست که موانع تامین برق دکل ها را به عهده بگیرند، اظهار کرد: همچنین طبق برنامه ارتقای سایت های نسل دو و سوم در دستور کار است و اعتبار آن مصوب شده است.
 
 وزیر ارتباطات و‌فناوری اطلاعات همچنین طی دستور به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه خواست تا نقاط کور در جاده های اصلی تا پایان شهریورماه رفع کند و ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید به دقت نقاط کور را به دقت مشخص کند.
 
 وی در پایان وعده تامین پوشش ارتباطات ریلی ملایر به کرمانشاه را تا پایان شهریورماه اعلام کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.