اینترنت و شبکه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

April 20, 2018
13:42 جمعه، 31ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89784

SAP چگونه به کمک محققان رفتارشناسی نرم‌افزارهای خود را تولید می‌کند؟

همکاران سیستم-در جریان ساخت یک نرم‌افزار افراد زیادی دخیل هستند و از مهندسان گرفته تا مدیران تولید، طراحان بصری و آزمون‌کنندگان بخش‌های مختلف نرم‌افزار در جریان توسعه آن حضور دارند. با این وجود گفته می‌شود که در کنار حضور تمامی این افراد، ممکن است محصول نهایی برای استفاده توسط کاربر بهترین گزینه نباشد.
 
 
این نکته به آن دلیل است که سوالات فراوانی در مورد رفتارهای انسانی مطرح می‌شود و بررسی‌های صورت گرفته در بازار نمی‌تواند به طور کامل پاسخ آنها را بدهد. زمانی که صحبت از ساخت نرم‌افزارهای سازمانی به میان می‌آید، به گفته «جیمز هاروی» از مدیران ارشد شرکت SAP، این سوال مطرح می‌شود که «مردم به شکل شخصی یا به کمک یک گروه برای مواجه شدن با یک مشکل اقدام می‌کنند؟»
هاروی به عنوان معاون ارشد مرکز SAP SuccessFactors فراتر از چشم‌انداز کارمندان حوزه فناوری این مسئله را بررسی می‌کند تا پاسخ آن را بیابد. مرکز SAP SuccessFactors یک گروه ویژه را شامل می‌شود ده‌ها دانشمند و متخصص علوم رفتاری در آن مشغول به کار هستند و به صورت ویژه اعمال صورت گرفته توسط مشتریان SAP را زیر نظر می‌گیرند. این گروه رفتار مشتریان بالقوه را مانیتور می‌کنند و با افرادی که با نرم‌افزارهای این شرکت کار می‌کنند نشست‌های مختلف می‌گذارند.
 
 
هاروی در این خصوص گفت:‌ «آنها طراحی نمی‌کنند، آنها کدهای نرم‌افزاری نمی‌نویسند، آنها هیچ اقدامی را در رابطه با نرم‌افزار انجام نمی‌دهند. این افراد روی مطالعات انسانی و تعامل با مشکلات تمرکز دارند».
باید توجه داشت که استفاده از متخصصان علوم مردم‌شناسی و دانشمندان رفتارگرا برای کمک به طراحی‌های فناوری مفهوم جدیدی محسوب نمی‌شود. چند دهه قبل مرکز Xerox PARC از محققان علوم اجتماعی کمک گرفت تا آنها به طراحی ماشین‌های کپی کمک کنند. از شرکت‌های بزرگ در حوزه فناوری که در این زمینه گام برداشتند می توان به دل، مایکروسافت و اینتل اشاره کرد که از مدت‌ها قبل دانشمندان علوم مردم‌شناسی را در اختیار داشتند.
در این میان دو سال قبل شرکت Cognizant حدود ۴۹ درصد سهام شرکت ReD Associates را که به شکل تخصصی در زمینه تحلیل رفتارهای انسانی فعالیت می‌کرد، خریداری کرد. این دو شرکت هم اکنون همکاری‌های استراتژیک گسترده‌ای با یکدیگر دارند و نتیجه این همکاری‌ها ارایه خدمات IT بهتر بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.