تلفن همراه

گوشی

April 24, 2018
18:17 سه شنبه، 4ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 89980

رازهای طراحی بریدگی بالای صفحه نمایش گوشیHUAWEI nova 3e

Huawei  به‌تازگی HUAWEI nova 3e  را به‌عنوان یک مدل جدید برای مصرف‌کنندگان مدرن و جوان معرفی کرده است. HUAWEI nova 3e مانند بسیاری از دستگاه‌های فعلی Huawei دارای صفحه‌نمایشFullView  با پوشش تمام بدنه و آخرین نسخه رابط کاربری هواوی یعنی EMUI 8.0  است. این مدل با طراحی متفاوت و ساختاری مناسب، از زمان رونمایی تا عرضه توجه‌های زیادی را جلب کرد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی هواوی در ایران، بعد از رونمایی آیفون ده در بازارهای دنیا و جدید بودن قسمت بریدگی یا Notch در بالای صفحه‌نمایش، کاربران احساس آشنایی چندانی با این قسمت نداشتند اما امروز Notch بالای صفحه‌نمایش به یک استاندارد در میان گوشی‌های هوشمند تبدیل ‌شده است. از سوی دیگر ابعاد این قسمت تأثیر مستقیمی بر طراحی کلی گوشی هوشمند دارد لذا طراحان Huawei Nova 3e  به عنوان گوشی جدیدی در محصولات هواوی که از ناچ برخوردار است در هنگام طراحی اجزای داخلی، دقت و حساسایت زیادی به خرج دادن تا ابعاد آن را تا حد امکان کم کنند.
 
عرض بریدگی یا Notch در Huawei nova 3e تقریباً نصف شده است!
 
تولیدکنندگان گوشی هوشمند هر روز قصد دارند طراحی باریک‌تری را در گوشی های خود به‌کار گیرند. هواوی هم از این قاعده مستثنی نیست، تیم طراحیHuawei  توانست با بهره گیری از تکنولوژی‌های کاملاً پیشرفته خود، بخش ناچ گوشی را تنها در ضخامت ۵ میلی‌متر جای دهد. همچنین لازم به ذکر است که عرض بریدگی 47  درصد کوچک‌تر از آیفون ده است. با در نظر گرفتن این موارد می توان Nova 3e  را به عنوان نماینده ای برای زبان طراحی جدید هواوی دانست و همچنین نمایی از گوشی های آینده در بازار گوشی های هوشمند.  
 
طرح بی‌نقص دوربین، بلندگو و سنسورها در پشت Notch:
 
هرچه اندازه بریدگی بالای صفحه نمایش یا notch کوچک‌تر باشد، قرارگیری دوربین‌ها، سنسورها و بلندگو گوشی سخت‌تر خواهد بود به همین دلیل هواوی از چند نوآوری‌ برای جای دادن این تجهیزات در این بخش کوچک گوشی Huawei nova 3e بهره گرفت. اندازه فوم ضد گردوغبار لنز0.2  میلی‌متر کاهش‌یافته و گوشی به شکل پریسکوپ طراحی‌شده تا بتواند با استفاده از حداقل مقدار فضا، صدای فوق‌العاده‌ای ارائه دهد. نوآوری‌های فوق اجازه داده طراحی بی‌نقصی در این گوشی هواوی در فضایی بسیار کوچک حاصل شود. 
 
طراحی آنتن منحصربه‌فرد برای بازده بالا در کنار صرفه جویی در فضا
 
آنتن همچنان یک چالش طراحی است. به ‌منظور به حداقل رساندن فضای آنتن،Huawei  طراحی یک آنتن منحصربه‌فرد را در Huawei nova 3e انجام داده که به آن اجازه می‌دهد تا طول قطعه اصلی آنتن را از11.1  میلی‌متر به2.6  میلی‌متر بدون تأثیر منفی بر عملکرد آنتن برساند.
 
رابط کاربری سازگار شده با Notch
 
برای بهینه کردن نمایش پیام ها در بالای صفحه، عناصر طراحی رابط کاربری EMUI 8.0  در این گوشی به شکل ویژه ای اصلاح‌شده تا نوار وضعیت HUAWEI nova 3e عملکرد کاملاً سازگاری با بریدگی بالای صفحه‌نمایش در هر دو سمت آن داشته باشد. به‌ صورت نرم‌افزاری این قابلیت نیز در نظر گرفته‌شده است تا با دریافت یک بروز رسانی نرم افزاری کاربر بتواند با سیاه کردن اطراف بریدگی، این قسمت را حذف کند.
 
موارد ذکر شده در طراحی مینیمال Notch گوشی Huawei nova 3e نشان می دهد که هواوی تا چه میزان به بی نقص بودن طراحی گوشی اهمیت می دهد. از طراحی کلی گوشی تا مواد به کار گرفته شده در ساخت این گوشی Huawei  تمام تلاش خود را کرده تا گوشی بی نقصی را به بازار عرضه نماید. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.