اپراتورها

تلفن همراه

April 24, 2018
18:27 سه شنبه، 4ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 89988

مشترک مورد نظر در مترو خارج از دسترس است

قطع و وصل شدن های مکرر مکالمات تلفن همراه و ارسال نشدن پیامک ها در بیشتر خطوط متروی تهران از جمله مشکلاتی است که هر روز شهروندان را آزرده می کند و انتظار آنها برای رفع سریعتر این معضل هنوز به نتیجه نرسیده است.
 
داستان آنتن دهی تلفن همراه در خطوط متروی تهران از همان روزهای نخست که شرکت ارتباطات سیار ایران تصمیم به ارائه خدمت در این بخش گرفت، به بخشی از گلایه های همیشگی مردم تبدیل شده است.
گرچه اقداماتی برای بهبود آنتن دهی در برخی خطوط انجام شده است اما همچنان برخی این مشکل در برخی مناطق وجود دارد.
بررسی ها بیانگر آن است که مسافران خط سه مترو که از ایستگاه قائم در شمال تهران به سمت ایستگاه آزادگان در جنوب شهر، بیشتر با مشکل قطع و وصل شدن های آنتن مواجه اند.
یکی از شهروندان در ایستگاه مترو خواجه عبدالله انصاری گفت: در زمان ورود داخل ایستگاه مترو پس از پایین آمدن از پله برقی، ناگهان مکالمه قطع می شود.
مجتبی که کارمند یک شرکت خصوصی است، افزود: بارها مسئولان ذیربط از پیشرفت در توسعه زیرساخت ها خبر داده اند اما همچنان شاهد مشکلات آنتن دهی در مترو هستیم.
شهروند میانسالی در ایستگاه صیاد شیرازی نیز گفت: در حال صحبت تلفنی بودم که با خروج از قطار و رفتن داخل ایستگاه، تماس قطع شد؛ نمی دانیم تا کی منتظر رفع این مشکل باشیم.
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سیزدهم اسفندماه پارسال در همایش شهرهوشمند در برج میلاد تهران، به وجود رقابت مخرب در ارتباط اپراتورها و شهرداری ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این رقابت سبب شده مردم نتوانند از خدمات همه اپراتورهای ارتباطی به خوبی استفاده کنند.
وی یکی از معضلات امروزه توسعه زیرساخت ها را مشکلات اپراتورها با شهرداری ها اعلام کرد و گفت: این رویکرد سبب شده در متروها که روزانه جمعیت زیادی جابه جا می شود، یک اپراتور تلفن همراه آنتن می دهد و دیگری قطع است.
وی تاکید کرد، بخشی از این مساله به مدیریت ما بر می‌گردد و بخش دیگری به تعاملات با مدیریت شهری مرتبط است.
شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) درباره این مشکل گفته، برنامه ریزی های انجام شده در چندسال اخیر، کیفیت آنتن دهی را در مترو بهبود داده اما در برخی نقاط از جمله ایستگاه خط سه (قائم – آزادگان) در حال طراحی دوباره هستیم تا مشکلات ارتباطی به حداقل برسد.
اپراتور سوم ارتباطی (رایتل) نیز اعلام کرده که در صورت صدور مجوز از سوی شرکت مترو و شهردای تهران این اپراتور نسبت به تقویت آنتن دهی اقدام خواهد کرد.
روابط عمومی اپراتور دوم ارتباطی کشور (ایرانسل) نیز اعلام کرد: شبکه ایرانسل مشکلی در ارائه خدمات در خطوط مترو ندارد ضمن آنکه این اپراتور همواره درحال بروزرسانی شبکه برای ارائه هرچه بهتر خدمات به مشترکان است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه نیز در این رابطه گفت: برای رفاه حال شهروندان به منظور ایجاد ارتباط تلفن همراه در همه ایستگاه ها و مسیرهای تونلی ناوگان متروی تهران، به همه اپراتورها خدمات ویژه ای ارائه کرده ایم.
فرنوش نوبخت افزود: فضا و امکانات مورد نیاز در اختیار همه اپراتورها قرار گرفته است اما برخی از آنها از امکانات استفاده نکرده اند.
وی عنوان کرد: برخی از اپراتورها اقدامات خوبی انجام داده اند اما در خط سه مترو به دلیل تکمیل نشدن آن، شاهد قطع ارتباط در برخی ایستگاه ها هستیم؛ کارشناسان با همکاری اپراتورها در حال بررسی هستند تا با افزایش امکانات، کیفیت در این خط نیز بهبود یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.