اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

April 26, 2018
17:42 پنجشنبه، 6ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90057

وزیر ارتباطات: دولت از فضای مجازی صیانت می کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت مصمم به صیانت از گردش آزاد اطلاعات ، فضای مجازی و زمینه های شغلی ایجاد شده در آن می باشد.

محمد جواد آذری جهرمی روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران ict اردبیل افزود: دولت متعهد به صیانت و پاسداری از اشتغال و امنیت ذهنی مردم در فضای مجازی است و در حوزه اختیارات خود اقدامی در راستای خدشه دار کردن این مهم نمی کند.
وی بیان کرد: مسایل مربوط به فیلترینگ در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نبوده بلکه تصمیم در این زمینه توسط کارگروهی متشکل از 12 عضو صورت می گیرد که وزیر ارتباطات یکی از آنها می باشد.
وی با بیان اینکه دولت به تعهدات خود در حوزه ارتباطات پایبند است، گفت: در برخی موارد نیاز به اصلاح قوانین وجود دارد و این در حیطه وظایف مجلس شورای اسلامی است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رشد زیرساخت های ارتباطی در کشور گفت: 80 درصد روستاهای بالای20 خانوارکشور در برنامه ششم توسعه از چهار امکانات ارتباطی بهره مند خواهند شد و تعداد روستاهای بهره مند از تعدادی از این امکانات نیز به 90 درصد خواهد رسید.
آذری جهرمی با بیان اینکه در رابطه با اشتغال در حوزه ict برنامه های متعددی مد نظر است، بیان کرد: طرح پیاده سازی شهر هوشمند یکی از این برنامه بوده و استفاده از فناوری اطلاعات در بخش کشاورزی هم مد نظر است.
وی گفت: استان اردبیل در این زمینه بعنوان آزمونه (پایلوت) انتخاب و بر این اساس 2هزار هکتار از زمین های کشاورزی دشت مغان زیر پوشش سامانه هوشمند کشاورزی قرار گرفته و انتظار می رود بعنوان الگویی برای تسری در سایر نقاط کشور مطرح شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اقدام های خوب در این حوزه در استان اردبیل گفت: در سال جاری سه هزار شغل در حوزه ارتباطی این استان ایجاد شده و برای توسعه آن باید تلاش ببیشتری شود.
وی اضافه کرد: اردبیل استان موفقی در حوزه ارتباطات بوده و در 2 سال گذشته شاخص توسعه استان در این بخش پنج رتبه رشد داشته و در پوشش ارتباطات روستایی هم در رتبه سوم کشور قرار دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای دیدار یک روزه از استان و شرکت در جشن روز جوان پنجشنبه وارد اردبیل شد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.