امنیت

بازی

فناوری اطلاعات

April 27, 2018
11:08 جمعه، 7ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90072

۱۴ میلیون کاربر در معرض آسیب‌پذیری کنسول‌های بازی

پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی دریافته‌اند که آسیب‌پذیری موجود در کنسول‌های بازی نینتندو سوئیچ، ۱۴ میلیون کاربر آن را در معرض خطر افشای اطلاعات قرار داده است.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت the verge، این روزها که بازار آسیب‌پذیری‌های رایانه‌ای و روزنه‌های امنیتی موجود سخت‌افزارها داغ شده و جنجال‌های پر تب و تابی را به وجود آورده است، نگرانی‌های بسیاری نیز درباره نقض حریم شخصی کاربران در سراسر جهان ایجاد شده است.
 
به تازگی پژوهشگران و محققان فعال در حوزه امنیت سایبری دریافته و اعلام کرده‌اند که ۱۴ میلیون نفر از کاربران کنسول‌های بازی نینتندو سوئیچ (Nintendo’s Switch) در معرض سوءاستفاده و افشای اطلاعات خصوصی قرار گرفته‌اند.
 
به گفته این متخصصان، هکرها و مجرمان سایبری با سوءاستفاده از کدهای مخرب و ضعف‌های امنیتی قادر خواهند بود به تمامی اطلاعات کاربران کنسول بازی سوئیچ دسترسی یابند.
 
این آسیب پذیری که Fusée Gelée نام دارد، در سخت‌افزارهای موجود و بکار رفته شده در این کنسول‌های بازی وجود دارد. البته بر اساس اظهارات پژوهشگران، این آسیب پذیری توسط یک وصله امنیتی قابل اصلاح و برطرف شدن نیست و ظاهرا روزنه امنیتی مذکور در پردازنده Nvidia Tegra X۱ وجود دارد. شرکت سازنده این کنسول‌های بازی تاکنون هیچ واکنشی به این مساله نشان نداده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.