اپراتورها

تلفن همراه

April 27, 2018
11:51 جمعه، 7ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90085

دولت آمریکا در مورد نقض تحریم ایران توسط هواوی تحقیق می‌کند

دادستان های آمریکایی در نیویورک در حال تحقیق در باره این مسئله هستند که آیا شرکت هواوی چین تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض کرده است یا نه.
 
 
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، به گفته منابع آگاه، دادستان های آمریکایی در نیویورک در حال تحقیق در باره این مسئله هستند که آیا شرکت هواوی چین تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض کرده است یا نه.
 
این دو منبع مطلع گفتند، مقامات آمریکایی حداقل از سال 2016 به این طرف سرگرم تحقیق در مورد ادعای ارسال محصولات آمریکایی به ایران و دیگر کشورهای تحت تحریم آمریکا توسط شرکت هواوی بوده اند.
 
خبرها در مورد تحقیق وزارت دادگستری آمریکا از شرکت چینی هواوی پس از آن منتشر می شود که دولت آمریکا مجموعه اقداماتی را برای توقف یا کاهش دسترسی شرکت های چینی هواوی و زد تی ای به اقتصاد آمریکا به دلیل ادعای جاسوسی این شرکت ها از شهروندان آمریکایی، به اجرا گذاشته است.
 
به گفته این منابع، تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا توسط دفتر دادستانی آمریکا در بروکلین انجام می شود. جان مارزولی، سخنگوی دفتر دادستانی آمریکا گفت، وجود چنین تحقیقاتی را نه تایید و نه رد می کند.
 
هواوی بزرگترین تولید کننده تجهیزات شبکه های مخابراتی جهان و سومین تولید کننده بزرگ تلفن های هوشمند گفته، «از تمام قوانین و مقرراتی که در کشورهای محل فعالیتش قابل اجراست از جمله قوانین کنترل صادرات و تحریمی و مقررات سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا» پیروی می کند.
 
این تحقیقات مشابه تحقیقاتی است که از شرکت زد تی ای چین به بهانه نقض تحریم های ایران انجام شده و به گفته این شرکت حیاتش را تهدید می کند.
 
دو منبع مذکور گفتند، مقامات آمریکایی از شرکت هواوی خواسته اند اطلاعات مربوط به نقض احتمالی قوانین کنترل صادرات و تحریم های آمریکا را ارائه کنند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا شرکت هواوی تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض کرده است گفت، چین مخالف این است که کشورها مقررات خود را بر دیگران تحمیل کنند.
 
وی افزود: «موضع چین مخالفت با کشورهایی است که از قوانین خود برای تحمیل تحریم های یکجانبه استفاده می کنند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.