سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

April 28, 2018
22:24 شنبه، 8ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90107

مایکروسافت: پشت به ویندوز، رو به سوی ابر

همکاران سیستم – سال هاست که ویندوز به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین محصول مایکروسافت شناخته می‌شود و مدیران این شرکت نیز برای افزایش محبوبیت و تعداد کاربران این سیستم عامل تلاش‌های زیادی از خود نشان داده‌اند، اما به نظر می‌رسد اکنون اهمیت ویندوز برای مایکروسافت بسیار کمتر از گذشته است و این شرکت آمریکایی به دنبال گسترش فعالیت‌های خود در حوزه نرم‌افزارهای بهره‌وری سازمانی، هوش مصنوعی و مهمتر از همه رایانش ابری است.
 
به گزارش وب‌سایت CIO Today، در واقع ایجاد یک سری تغییرات سازمانی در مایکروسافت، آینده ویندوز را دگرگون خواهد کرد به طوری که حتی این سیستم عامل با آن سابقه و محبوبیتی که دارد نیز زیر چتر ابر قرار می‌گیرد.
 
بر اساس تغییرات مدیریتی در مایکروسافت، قرار است تری میرسون (Terry Myerson) قائم مقام اجرایی واحد ویندوز و یکی از مدیران قدیمی مایکروسافت که ۲۱ سابقه فعالیت در این شرکت را دارد، مایکروسافت را ترک کند.
 
همچنین قرار است دو گروه مهندسی جدید در مایکروسافت تاسیس شود که به دنبال آن، راجش جا (Rajesh Jha) مدیریت گروه موسوم به Experiences & Devices راعهده دار خواهد شد.
 
وی در حال حاضر مدیر بخش‌هایی از تیم آفیس است، اسکات گاثری (Scott Guthrie) مدیر ابر مایکروسافت که مدت‌هاست سکان هدایت برنامه‌های نوآورانه ابر این شرکت را در دست دارد، مدیریت گروه دوم را بر عهده خواهد گرفت، و جو بلفیوره (Joe Belfiore) کماکان در تیم اصلی ویندوز باقی می‌ماند.
 
بر اساس این گزارش، آمار و ارقام نیز از موفقیت آژور حکایت دارد. این پلتفرم ابری در سه ماهه دوم سال، ۹۸ درصد رشد داشته است. آفیس ۳۶۵ نیز رشد ۴۱ درصدی را شاهد بوده است ولی اینها در حالی است که شرایط ویندوز نامساعد بوده و رشد آن فقط ۲ درصد گزارش شده است. گفتنی است اخبار مربوط به تغییر در تیم‌های مدیریتی مایکروسافت به تقویت سهام این شرکت انجامید و ارزش هر سهم آن را با ۲.۱ درصد رشد به ۹۱.۲۷ دلار رساند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.