رگولاتوری

April 28, 2018
23:03 شنبه، 8ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90111

سامانه پایش سطح توسعه یافتگی استان ها راه افتاد

سامانه پایش سطح توسعه یافتگی استان ها و داشبورد مدیریتی در وزارت کشور افتتاح شد.
 
هوشنگ خندان دل مشاور برنامه ریزی وزیر کشور گفت: در سامانه پایش سطح توسعه یافتگی استان ها با بکارگیری حدود 550 قلم آماری در 8 محور اصلی و محاسبه شاخص های مؤثر در توسعه، تلاش می شود تا به صورت مستمر وضعیت استان ها پایش شود.
خندان دل افزود: نحوه تغییر مقادیر اقلام آماری مذکور به صورت مستمر دریافت و توسط سامانه ای که به همین منظور در وزارت کشور راه اندازی شده است جمع آوری و منجر به تهیه گزارشات وضعیت توسعه در استان ها می شود.
معاون سابق هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور گفت: مقادیر برخی از این اقلام آماری به صورت فصلی و برخی در 6 ماه و برخی هرسال یکبار گزارش خواهد شد. به علاوه نحوه پیشرفت مجموعه فعالیت هایی که در وزارت کشور و به سبب الزامات اسناد بالادستی نظیر برنامه ششم و یا برنامه های دولت و از این قبیل در دستور کار سال 97 قرار گرفته است از طریق سامانه دیگری به طور مستمر پیگیری شده و عملکرد استانداری ها و معاونت ها و مراکز وابسته به وزارت کشور مورد پایش قرار می گیرد.
خندان دل گفت: نتایج به دست آمده مرتبا مورد ارزیابی مدیریت قرار خواهد گرفت.
امیر شجاعان رییس مرکز توسعه دولت الکترونیکی، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور نیز گفت: اقلام آماری در سطح استان و در سطح شهرستان بر اساس آنچه که مورد تایید شوراها هستند، در فرم صورتجلسه دستی تنظیم و به امضای رییس و دبیر شورا می رسد. سپس اطلاعات بر اساس فرمول های پیش بینی شده محاسبه  و  شاخص ها ساخته خواهد شد که از این طریق قابلیت پایش و کنترل را پیدا خواهند کرد.
وی درباره سامانه داشبورد مدیریتی نیز گفت: موضوع داشبورد پایش اهداف، برنامه ها و فعالیت هاست و در این مدل، ارزیابی بر اساس شاخص نیست، بلکه مدل مدیریت نمونه ای دنبال می کنیم. یعنی اهداف، برنامه ها و فعالیت ها در مجموعه وزارت کشور ازسوی معاونت ها و مراکز تعیین شده است مورد پایش قرار می گیرد که بخشی از آنها در سطح ستاد وزارت کشور و بخش دیگر در سطح استان ها مورد ارزیابی  قرار خواهد گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.