اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

April 29, 2018
11:07 یکشنبه، 9ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90151

مجمع سهامداران همراه اول برگزار شد؛ ارائه ۱۰ میلیون سیم‌کارت و رشد ۱۵ درصدی درآمد در سال ۹۶

 
همراه اول امروز -۹ اردیبهشت- مجمع عمومی سالیانه خود را در کنار سهام‌دارانش برگزار کرد و از عملکرد خود در سال ۱۳۹۶ گفت.
 
 
تعداد سیم‌کارت
«حمید فرهنگ»، مدیرعامل جدید همراه اول که در ماه‌های پایانی سال گذشته پس از ۱۲ سال جایگزین «وحید صدوقی» شد، خبر داد که این اپراتور در زمینه سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری، رتبه اول در ایران و خاورمیانه را در اختیار دارد.
 
در زمینه تعداد مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی، همراه اول در آسیای جنوبی نیز اول است ولی در خصوص تعداد مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری، این اپراتور در آسیای جنوبی رتبه هفتم را کسب‌ نموده. جایگاه همراه اول در دنیا نیز برای سیم‌کارت های دائمی و اعتباری، ۱۷ و ۱۹ است.
 
به گفته مدیرعامل جدید همراه اول، این اپراتور اکنون ۹۶ میلیون سیم‌کارت به مشترکین واگذار کرده است که حدود ۱۰ میلیون از آنها، مشترکینی هستند که در سال گذشته به اپراتور اول پیوسته‌اند: ۹.۵ میلیون مشترک جدید اعتباری و ۴۹۱ هزار مشترک جدید سیم‌کارت‌های دائمی. در گزارش همراه اول همچنین عنوان شد که بیش از ۵۹ درصد از ۹۶ میلیون سیم‌کارت، فعال هستند.
 
شبکه پهن‌باند
به گفته فرهنگ، در حال حاضر تمام ۱۲۴۶ شهر ایران از خدمات 4.5G برخوردار هستند و همراه اول، گسترده‌ترین شبکه پهن‌باند کشور را در اختیار دارد.
 
در سال گذشته، ۱۸۴۴۰ سایت 3.9G و ۱۶۱۶۰ سایت 4.5G در کشور فعال شده‌اند و همین موضوع سبب شده تا اپراتور اول بتواند بزرگترین پوشش را از آن خود کند.
 
به گفته فرهنگ، در حال حضار ۳۲ میلیون مشترک پهن‌باند از خدمات 3G و 4G همراه اول استفاده می‌کنند. این در حالیست که تعداد مشترکین 4.5G نیز ۱۰ میلیون نفر ذکر شد.
 
همراه اول در این مجمع اشاره کرد که رشد در ترافیک دیتا از فروردین ۹۲ تا اسفند ۹۶، معادل ۱۱۱۸ برابر بوده است و حالا مشترکین پهن باند این اپراتور، به شکل روزانه ۳۷۰۰ ترابایت ترافیک مصرف می‌کنند.
 
وضعیت مالی
حمید فرهنگ درآمد شرکت اصلی همراه اول را ۱۲ هزار ۱۹۷ میلیارد تومان عنوان کرد؛ رقمی که در مقایسه با عملکرد مالی سال گذشته‌ی همراه اول، با رشد ۱۵ درصدی همراه بوده است. سود شرکت اصلی همراه اول نیز ۳ هزار و ۱۴۹ میلیارد تومان عنوان شد که این رقم نیز در مقایسه با سود سال گذشته، با رشد ۱۰ درصدی همراه شده است.
 
مجمع عمومی همراه اول بر همین اساس سود هر سهم شرکت اصلی را ۳۲۸ تومان تعیین کرد؛ رقمی که با اعتراض برخی از سهام‌داران مواجه شد. حمید فرهنگ، مدیرعامل همراه اول نیز در پاسخ اشاره کرد که سود این اپراتور، ۸ درصد بیشتر از میانگین سودآوری شرکت‌های حاضر در بازار بورس بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.