تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

April 29, 2018
16:03 یکشنبه، 9ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90170

باهوش ترین دستیار صوتی دیجیتال مشخص شد

در حالی که رقابت میان بسیاری از شرکت های فناوری برای تولید دستیارهای صوتی هوشمند در جریان است، سوال مهمی که باید به آن پاسخ داده شود این است که محصول کدام شرکت از بقیه هوشمندتر است.
به گزارش دیجیتال ترندز، بررسی های موسسه بازاریابی دیجیتال استون تمپل برای دومین سال متوالی نشان می دهد که دستیار صوتی هوشمند گوگل اسیستنت از بقیه رقبای خود بهتر است.
 
استون تمپل برای شناسایی برترین دستیار دیجیتال و برآورد میزان هوشمندی آنها به ۵۰۰۰ سوال توسط متخصصان خود پاسخ می دهد و بر اساس پاسخ های ارائه شده به این سوالات گوگل اسیستنت در صدر قرار گرفته است.
 
همین سوالات در مورد الکسای آمازون، سیری اپل و کورتانای مایکروسافت هم مطرح شده است و گوگل با فاصله نه چندان زیادی بر رقبای خود غلبه کرده است.
 
یکی از عواملی که موجب برتری گوگل اسیستنت شده دقت خدمات آن از طریق اپلیکیشن تلفن همراه بوده است. در این زمینه کورتانا در رتبه دوم و الکسا در رتبه سوم قرار گرفته است و سیری متعلق به اپل بدترین عملکرد را داشته است.
 
عامل دیگری که گوگل اسیستنت را از رقبا جلو انداخته، هوش مصنوعی قدرتمند این ابزار است. الکسای آمازون اگر چه طی این مدت پیشرفت خوبی داشته و دقت پاسخگویی صوتی آن از ۱۹.۸ درصد به ۵۳ درصد افزایش یافته، اما کماکان رتبه سوم را در اختیار دارد. کورتانای مایکروسافت با ارتقای دقت از ۸۶ به ۹۲.۱ درصد در رتبه دوم است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.