اپراتورها

تلفن همراه

May 6, 2018
20:30 یکشنبه، 16ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90393

لغو برجام به ضرر MTN تمام می شود

روزنامه بیزینس دی نوشت: در صورتی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا متحدان اروپایی خود را به بازگرداندن تحریم ها علیه تهران متقاعد کند، شرکت مخابراتی MTN آفریقای جنوبی (شریک ایرانسل اپراتور دوم تلفن همراه) نمی تواند 4.6 میلیارد رِند (واحد پول این کشور) سود خود را از ایران خارج کند.
تارنمای این روزنامه آفریقای جنوبی در گزارشی افزود: (با این حال) اگر آمریکا از توافق هسته ای خارج شود اما اروپا از تصمیم این کشور تبعیت نکند، MTN قادر خواهد بود تا با تبدیل پول خود به یورو و سپس رِند، آن را از ایران خارج کند. 
تصمیم ترامپ در این باره در روز 12 مه (22 اردیبهشت ماه) اعلام خواهد شد.
 
رالف موپیتا مدیر مالی این شرکت آفریقای جنوبی پنجشنبه گذشته خطاب به سرمایه گذاران شرکت گفت که «بدترین سناریو برای MTN این است که موسسات مالی اروپایی و آمریکایی همکاری خود را با کسب و کارهای ایرانی قطع کنند. در این صورت سرمایه ام تی ان در ایران گیر خواهد افتاد.» 
 
وی افزود «اما فکر نمی کنیم با توجه به مذاکراتی که در این باره انجام شده، چنین نتیجه ای رقم بخورد.»
 
ایران در ماه آوریل (فروردین) نرخ ارز را در بازار دولتی و آزاد بر 42 هزار ریال یکسان سازی کرد.
موپیتا در این باره می گوید که «هر معامله ای که الان انجام می دهیم بر اساس دلار 42 هزار ریالی خواهد بود. هفته گذشته هم مقداری پول را با همین نرخ انتقال دادیم.» 
 
ام تی ان – ایرانسل در سه ماهه اول سال جاری میلادی (2018)، 30 میلیون یورو را به پایگاه این گروه مخابراتی بازگردانده است. 
 
هر یورو هم اکنون برابر با 14939 رِند آفریقای جنوبی است.
 
ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته است که در 12م مه (22م اردیبهشت) تصمیم خود را درباره باقی ماندن یا خروج کشورش از توافق هسته ای اعلام خواهد کرد. 
 
وی با وجود مخالفت متحدان اروپایی کشورش که به همراه آمریکا این توافق را امضا کرده اند و نیز مسوول سیاست خارجی اروپا، تاکنون نشان داده قصد دارد از این توافق بین المللی خارج شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.