اپراتورها

تلفن همراه

May 8, 2018
8:39 سه شنبه، 18ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90470

همراه اول در خوزستان و لرستان 5میلیون مشترک دارد

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: شرکت مخابرات خوزستان به پنج میلیون مشترک همراه اول در 2 استان خوزستان و لرستان خدمات رسانی می کند.
 
 
رحیم فلاح زاده با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اهواز بیان کرد: از این تعداد سه میلیون و 600 هزار مشترک همراه اول در خوزستان است.
وی با بیان اینکه همچنین تعداد مشترکان تلفن ثابت خوزستان یک میلیون و 150 هزار شماره است افزود: 77 شهر در خوزستان وجود دارد که زیر پوشش تلفن ثابت هستند و 260 مرکز تلفن روستایی در سطح روستا با شبکه مسی خدمات ارایه می دهند.
مدیر مخابرات منطقه خوزستان افزود: در 2 هزار روستا از شبکه ' جی اس ال' استفاده می شود.
فلاح زاده گفت: در این شبکه خدمات تلفن ثابت به صورت تلفن همراه ارایه می شود و تعرفه تلفن ثابت برای این شبکه تعریف و محاسبه می شود، این شبکه در محدوده روستا قابلیت استفاده دارد.
وی با اشاره به اینکه در شهرها از شبکه مسی برای خطوط تلفن استفاده می شود بیان کرد: شبکه مسی ماندگاری زیادی ندارد به ویژه در خوزستان که آبخیز است و شبکه مسی در زمان کوتاهی دچار پوسیدگی و زنگ خوردگی می شود و در بازار جهانی از این شبکه استقبال نمی شود.
فلاح زاده ادامه داد: مردم اکنون بیشتر از سرویس تلفن همراه استفاده می کنند اما در خانه ها مردم علاقمند هستند که از خدمات 'ADSL' و دیتا مخابرات استفاده کنند.
وی گفت: 55 درصد سهم بازار در ارایه شبکه اینترنت 'ADSL' است.
 
پوشش اپراتور 4.5 پلاس تا پایان امسال در خوزستان
مدیر مخابرات منطقه خوزستان افزود: بر اساس برنامه شرکت مخابرات خوزستان متعهد شده تا پایان امسال تمام استان را زیرپوشش شبکه 4.5 پلاس قراردهد و تاکنون 60 درصد استان زیرپوشش این شبکه قرار گرفته که با سیم کارت تلفن همراه تا 80 مگابایت را ظرفیت استفاده از اینترنت دارد. از مجموع 360 سایتی که در این اپراتور باید راه اندازی شود 206 سایت راه اندازی شده است.
فلاح زاده گفت: تمامی شهرهای خوزستان زیر پوشش شبکه 4 جی قرار دارند.
مدیر مخابرات منطقه خوزستان اضافه کرد: در اهواز و برخی شهرهای خوزستان آپارتمان سازی به معضلی برای نحوه ارایه خدمات شبکه تلفن همراه و اینترنت برای تمامی اپراتورها شده است.
 
نصب 80 دکل مخابراتی جدید در اهواز
فلاح زاده اضافه کرد: محل نصب 30 دکل از این تعداد در نقاط حساس اهواز که پوشش شبکه تلفن همراه و اینترنت ضعیف است شناسایی شده است. 
وی با بیان اینکه در مجموع یک هزار و 500 دکل مخابراتی در خوزستان وجود دارد گفت:2 هزار و 700سایت در خوزستان و 250 دکل در اهواز وجود دارد که 80 دکل جدید نیز در حال اضافه شدن است.
مدیر مخابرات منطقه خوزستان هدف از نصب این تعداد دکل مخابراتی جدید در اهواز را تکمیل پوشش شبکه تلفن همراه و اینترنت، رفع نارضایتی مردم و از دست ندادن سهم مخابرات از بازار ذکرکرد. 
فلاح زاده اضافه کرد: 50 دکل دیگر در خوزستان نیز در حال افزایش ارتفاع است، زیرا ساخت و سازها در کیفیت خدمات رسانی شبکه تاثیر دارد.
 
فراهم کردن بسترتوسعه شبکه فیبرنوری درخوزستان
مدیر مخابرات منطقه خوزستان با اشاره به اینکه دیگر شبکه مسی جوابگوی ارایه خدمات شبکه تلفن و اینترنت نیست افزود: بستر در اهواز و برخی شهرهای استان برای استفاده از شبکه فیبر نوری فراهم است.
فلاح زاده افزود: 2 پروژه در بحث شبکه فیبر نوری ' FTTH' دربرنامه کاری مخابرات خوزاستان است که یکی از این پروژه ها انعقاد تفاهم نامه با منطقه آزاد اروند به منظور کشیدن فیبر نوری در منازل مردم خرمشهر، آبادان و منطقه آزاداروند و ادارات این مناطق است.
وی گفت: پروژه دوم در این شبکه توسعه شبکه فیبر نوری در اهواز است که بستر استفاده از این شبکه در اهواز فراهم است و نیاز به استقبال مردم دارد.
وی افزود: تاکنون 70 مشترک در اهواز تقاضای شبکه فیبر نوری را داشته اند اما در آبادان و خرمشهر از این شبکه استقبال نشده است.
فلاح زاده با اشاره به اینکه کاربران اینترنت اگر با نوع خدمات شبکه فیبر نوری آشنا شوند استقبال بیشتری خواهند داشت گفت:دراهواز این طرح در بخشی از منطقه کیانپارس اهواز انجام شده اما به دلیل گران بودن این خدمات استقبال مردم کم است.
وی ادامه داد:در بحث رقابت، فیبر نوری می تواند اپوراتور موبایل را کنار بزند.
 
بیش از 80 درصد روستاهای خوزستان زیر پوشش همراه اول 
مدیر مخابرات منطقه خوزستان بیان کرد: تمامی شهرهای استان و بیش از 80 درصد روستاها خوزستان زیر پوشش شبکه همراه اول است.
فلاح زاده گفت: در مناطق شمالی خوزستان همراه اول و شبکه تلفن' جی اس ال' وجود دارد و شرکت مخابرات بر اساس تعهداتی که دارد مناطقی که پوشش نداشته باشند مثل شهیون دزفول به دستور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تامین اعتبار زیر پوشش خواهد رفت.
وی افزود: منطقه شهیون 294 روستا دارد که 38 سایت در این منطقه راه اندازی می شود و در مناطق سخت عبور این منطقه که برق وجود ندارد پنج سایت با استفاده از سلول های خورشیدی راه اندازی شده شده است.
 
آماده سازی مراکز مخابراتی در زمان وقوع بحران
مدیر مخابرات منطقه خوزستان با اشاره به قطعی برق گسترده در بهمن پارسال به دلیل گرد و غبار بیان کرد: باتری هایی که به مدت 10 ساعت امکان استفاده از آنها در زمان قطعی برق در مخابرات استفاده می شود که پارسال به دلیل طولانی شدن زمان قطعی برق باتری ها جوابگو نبودند.
وی گفت: پارسال با قطع شدن برق دکل های همراه اول در مراکز مخابراتی قطع نشدند اما دکل هایی که در خیابان ها بودند باتری آنها جواب نداد و باعث مشکلاتی در شبکه شد.
فلاح زاده ادامه داد: به همین منظور برای آماده سازی مراکز و دکل های مخابراتی باتری ها و موتورهای دیزلی بیشتری خریداری شده است.
 
جای نگرانی سلامت مردم در نصب دکل های مخابراتی نیست
فلاح زاده با اشاره به اینکه اپراتور همراه اول پردانه تشعشعات را دارد اضافه کرد: سازمان انرژی اتمی در نصب دکل های مخابراتی و نداشتن تشعشعات خطرناک از دکل ها نظارت دارد.
وی گفت: این سازمان هر تجهیزاتی که وارد کشور می شود در بخش همراه تست می کند و بعد اجازه نصب می دهد.
مدیر مخابرات منطقه خوزستان با بیان اینکه نصب دکل قوانینی دارد افزود: در میزان فاصله نصب، حصاری که اطراف آن قرار می گیرد و باید دکلی که نصب می شود حداقل بین چهار متر تا هشت متر تا نزدیکترین شخص فاصله باشد و تاکنون سازمان انرژی اتمی بر ضرر داشتن این دکل ها نظری نداده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.