اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

رگولاتوری

May 8, 2018
8:42 سه شنبه، 18ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90471

بیشترین منفعت از سرمایه گذاری در فناوری های دیجیتال

مطالعه مشترک مجمع جهانی اقتصاد (WEF) و شرکت Accentureنشان می دهد که سرمایه گذاری در فناوری های دیجیتال می تواند بهره وری را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.
در این مطالعه، براساس داده های 16 هزار شرکت که از چهار فناوری: هوش مصنوعی (AI) و داده های عظیم (Big Data)، اینترنت اشیاء (IoT)، رباتیک ، موبایل/ شبکه های اجتماعی استفاده می کردند، روندهای ذیل مشاهده شدند:
 
 
 
پیش بینی می شود که سرمایه گذاری کلی در فناوری تا سال 2020 به 2.4 تریلیون دلار برسد. تا آن زمان، سرمایه گذاری در اینترنت اشیاء (IoT) – که همه دستگاه ها از قهوه ساز تا مته های حفاری نفت را آنلاین می کند – به یکی از حوزه های مورد علاقه سرمایه گذاران تبدیل خواهد شد.
 
اینترنت اشیاء مانند چسبی است که مراحل بعدی فناوری های دیجیتال را به یکدیگر متصل کرده و این امکان را برای میلیاردها دستگاه فراهم می کند تا داده ها را ارسال و دریافت کنند.
 
سرمایه گذاری در فناوری ها، برای برخی صنایع مفیدتر خواهد بود
 
صنایعی مانند مواد شیمیایی یا (استخراج) معدن، از سرمایه گذاری در حوزه سخت افزاری منفعت می برند و برای این صنایع، فناوری رباتیک مولدتر از اینترنت اشیاء است. برعکس، صنایع خدمات حرفه ای و مالی با سرمایه گذاری در حوزه نرم افزاری – فناوری های شناختی و شبکه های اجتماعی – عملکرد بهتری را ثبت خواهند کرد.
 
بازده دو برابری 20 درصد از شرکت های نخست
 
مدیران شرکت هایی که در صدر 20 درصد نخست بخش خود از لحاظ بهره وری قرار دارند، در جذب سود از فناوری های رباتیک و شبکه های اجتماعی / موبایل عملکرد بهتری دارند. همچنین 80 درصد شرکت های بعدی در هر بخش، بیشتر در فناوری اینترنت اشیاء (IoT) و فناوری های شناختی موفق عمل می کنند.
 
سهم سه برابری افزایش بهره وری در زمان استفاده از همه فناوری ها
 
پیش بینی می شود که فناوری رباتیک نقش بیشتری در افزایش بهره وری ایفا کند و فناوری های شناختی و موبایل، در بخش درآمد عملکرد خوبی را ثب کنند؛ بهترین عملکرد نیز در زمان ترکیب این سه فناوری حاصل می شود.   
 
سرمایه گذاری در 4 فناوری در صنایع سنگین یا بخش خدمات
 
صنایع سنگین از فناوری رباتیک و صنایع خدماتی از فناوری موبایل / شبکه های اجتماعی بهره بیشتری می برند؛ اما با اتخاذ رویکرد جامع برای استفاده از هر 4 فناوری (هوش مصنوعی (AI) و داده های عظیم (Big Data)، اینترنت اشیاء (IoT)، رباتیک ، موبایل/ شبکه های اجتماعی)، بازده کلی برای همه صنایع یکسان خواهد بود.  
 
عامل انسانی نباید نادیده گرفته شود
 
در کنار استفاده از فناوری های مختلف برای بهره وری بالاتر، افزایش درآمد و موفقیت، به فرهنگ سازمانی نیز نیاز داریم. به طور خاص، رهبری و مدیریت هوشمندانه ، یک ذهنیت دیجیتالی در محیط کار، همکاری با تأمین کنندگان، توزیع کنندگان، مشتریان و سایر گروه ها خارج از سازمان، بسیار حائز اهمیت است.
 
 
 
 
 
مترجم: معصومه سوهانی – سیناپرس
منبع: مجمع جهانی اقتصاد
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.