اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

May 10, 2018
15:06 پنجشنبه، 20ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90535

۸ رونمایی مهم در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان گوگل:I/O

dctnibjuwaamffl.jpg
 
کنفرانس سالانه I/O گوگل به مدت دو روز در سالن آمفی‌تئاتر شورلاین در مونتین ویوی کالیفرنیا آغاز به کار کرد.
 
به گزارش خبرآنلاین، روز نخست با سخنرانی افتتاحیه ساندر پیچای، مدیر اجرایی کار خود را با تمرکز روی هوش مصنوعی شروع کرد.
 
1- قبل از افتتاحیه واحد Google Reaserch به Google AI رسماً تغییر نام داد و نشان داد که گوگل تمام هم‌وغم خود را روی توسعه هوش مصنوعی گذاشته است. بینایی رایانه‌ای، پردازش زبان طبیعی و تحقیق روی شبکه‌های عصبی بخشی از واحد تازه بازسازی‌شده خواهد بود.
 
 
2- «ادامه مکالمه» آپدیت بعدی گوگل روی دستیار صوتی بود که اجازه صحبت را به‌صورت طبیعی‌تر فراهم می‌کند. گفتنِ هر بار Ok Goole حذف‌شده و کاربر فقط یک‌بار از آن استفاده می‌کند. ویژگی‌های جدید اجازه می‌دهد تا سؤالات متعدد را در یک پرسش مطرح کرد.
 
 
3- گوگل فوتوز مجهز به نسخه جدید هوش مصنوعی شد. ویرایش عکس و ایجاد کولاژ به‌صورت خودکار روی گوگل فوتوز تعریف‌شده بود اما قابلیت‌های جدیدی روی این نرم‌افزار از طریق هوش مصنوعی افزوده‌شده که چرخاندن خودکارعکس، شفافیت خودکار و … ازجمله این ویژگی‌های جدید است که رونمایی شد.
 
 
4- «Smart Display» در نمایشگاه لاس‌وگاس مطرح شد و حالا دستیار صوتی و یوتیوب روی این نمایشگرهوشمند افزوده‌شده است. قراراست این محصول در جولای عرضه شود و کاربر یک نمایشگرهوشمند با قابلیت‌های بالا خواهد داشت.
 
 
5- دستیار صوتی گوگل وارد «گوگل مپس» می‌شود و این تابستان هم روی آی او اس و هم روی اندروید نصب خواهد شد. داشتن نقشه هوشمندتر باقابلیت‌های صوتی بیشتر را خواهیم دید.
 
 
6- سخت‌افزار یادگیری ماشینِ TPU و پردازنده Tensor که 8 برابر قوی‌تر از مدل سال قبل است، در مراسم امسال رونمایی شد وعملکرد آن 100 پتافلاپس عنوان شد.
 
 
7- بازطراحی مجدد «گوگل نیوز» با هوش مصنوعی نیز امسال رونمایی شد و اخبار را بر اساس نوع کاربر چینش می‌کند.
 
 
8- رونمایی از کیتِ ML برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری روی آی او اس و اندروید که اجازه نصب یادگیری ماشین روی اپلیکیشن‌های گوگل را فراهم می‌سازد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.