اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

رگولاتوری

May 10, 2018
18:41 پنجشنبه، 20ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90562

وزیر ارتباطات: فعالیت پیام‌رسان‌ها و انتخاب آنها فرمایشی نیست

وزیر ارتباطات گفت: فعالیت پیام‌رسان‌ها و انتخاب آنها فرمایشی نیست به‌گونه‌ای که به مردم تکلیف شود پیام‌رسانی را که ما تایید می‌کنیم، استفاده کنند.
 
 
به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری‌جهرمی در حاشیه بازید از زیرساخت‌های گردشگری منطقه‌آزاد انزلی اظهار کرد: طبق سیاست حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی مصوب شورای‌عالی فضای مجازی، موضوعات مربوط به پیام‌رسان‌ها برعهده مرکز ملی فضای مجازی است و وزارت ارتباطات، بخش‌هایی از امور را به عنوان اجرایی پیش برده است.
 
وی ادامه داد: به لحاظ مفهومی و اینکه مردم از یک پیام‌رسان مشترک استفاده کنند، باید توجه داشته باشیم که فعالیت این پیام‌رسان‌ها و انتخاب آنها فرمایشی نیست به‌گونه‌ای که به مردم تکلیف شود پیام‌رسانی را که ما تایید می‌کنیم، استفاده کنند بلکه باید رقابتی سازنده و فشرده بین پیام‌رسان‌ها باشد.
 
آذری جهرمی متذکر شد: پیام‌رسانی که سرویس‌های مناسب‌تر، خدمات بهتر ارائه و اعتماد کاربران را جلب کند، می‌تواند فعالیت خود را ادامه دهد و در این فرایند، دخالت حاکمیت معمولاً اثرگذار نیست. براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به وزارتخانه تکلیف شده که در مدت چهار سال متوسط سرعت دسترسی به شبکه ملی را به ۲۰ مگابیت در ثانیه ارتقا دهد.
 
وی با اشاره به لزوم پوست‌اندازی در این بخش، توسعه ظرفیت فیبرنوری و فناوری‌های آن گفت: توسعه فناوری در مناطق‌آزاد به دلیل ساختار چابک آنها، ساده‌تر است و منطقه‌آزاد انزلی در این امر پیش رو بوده و همواره رو به جلو حرکت کرده است. بخش‌خصوصی که امروز این توسعه را در منطقه آزاد انزلی انجام داده، بیش از یک‌میلیون پورت ایجاد کرده که ۸۰ درصد از فناوری مورد استفاده آن، تولید داخل است. در زمینه کسب و کارهای نوپا و جدیدترین اقدامات انجام شده، شش عضو دولت طرحی را با قید فوریت آماده کرده‌اند که هفته آینده با قید فوریت به مجلس تقدیم می شود.
 
وزیر ارتباطات ادامه داد: بخش مهمی از کسب و کارهای نوپا ساده‌سازی می‌شوند. همچنین سرعت عمل کسب و کارهای نوپا در انجام خدمات اداری، کسب مجوزها و در موضوع بیمه و مالیات به حداقل زمان ممکن می‌رسد. 
 
 
آذری‌جهرمی در بازدید از منطقه‌آزاد انزلی گفت: یکی از شاخصه‌های توسعه کشورها در فناوری ارتباطات، شاخص GI است که این شاخص در سال گدشته رشد ۱۳ درصدی داشته که البته رشد جهانی ما مطلوب نیست.برای تحقق ایده در بخش کسب و کارهای نوپا، سه ماه زمان نیاز است و در این راستا ، لایحه‌ای برای رفع موانع کسب و کارهای نوپا تصویب شده که بر اساس آن، مدت زمان مورد نیاز برای آغاز این کسب وکارها، کاهش می‌یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.