اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 10, 2018
18:52 پنجشنبه، 20ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90566

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه خدمات بر شبکه ملی اطلاعات

 
وزیر ارتباطات و‌فناوری اطلاعات با تاکید بر تغییر تکنولوژی برای ارایه خدمات بهتر و‌ ارزان تر گفت: باید از منابع بهینه استفاده کنیم لذا به جای توسعه سیم مسی، باید اعتبارات را به سمت کشیدن فیبرنوری به روستاهای کشور ببریم.
 
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه با مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی وضعیت ارتباطات روستاهای سراسر کشور گفت: مطابق تکلیف مجلس برای برقرار کردن ارتباطات ۹۰ درصد از روستاهای بالای بیست خانوار کشور‌ باید ابتدا گزارش وضعیت ارتباطی روستاهای کشور را به صورت آنلاین داشته باشیم که سامانه آن راه اندازی شده است. 
 
وی با اشاره به ضرورت تغییر بعضی از فناوری ها برای خدمات بهتر و‌ ارزان تر به مردم افزود: باتوجه به نیاز مردم و‌همچنین تغییر تکنولوژی، توسعه سیم مسی دیگر توجیه ندارندو باید اعتبارات را به سمت کشیدن فیبرنوری به همه روستاهای کشور ببریم که البته این کار بسیار بزرگی است. 
 
آذری جهرمی با بیان اینکه کل اعتباری که بر اساس مصوبه مجلس برای روستاهای کشور اختصاص پیدا کرده است، ۳۰۰ میلیارد تومان در سال است که با این وجود نمی توان توسعه ارتباطات روستاها را با هم انجام داد، اظهار‌کرد: ضمن اینکه این اعتبارات برای توسعه خدمات دیگری چون پست نیز باید هزینه شود و فقط برای ایجاد ارتباط نیست. 
 
عضو کابینه دولت تدبیر و‌امید با اشاره به اینکه طی هفت ماه گذشته همه شهرهای کشور تحت پوشش شبکه نسل سوم و‌چهارم تلفن همراه قرار گرفته اند، تصریح کرد: از منابع باید بهینه استفاده کنیم و هزینه اساسی در توسعه فیبر صورت بگیرد. 
 
 
بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور با بیان اینکه دولت برای توسعه خدمات شبکه ملی اطلاعات ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: بنابراین باتوجه به ظرفیتی که دانشگاه گیلان و رشت دارد علاقمند هستیم بخشی از این اعتبار به این دانشگاه اختصاص پیدا کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.