تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 12, 2018
17:48 شنبه، 22ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90600

جهرمی خبر داد: سهم سه میلیارد تومانی گیلان از فروش 180 میلیارد تومانی کافه بازار در سال 96

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه از ابتدای سال 96 تا پایان بهمن ماه حدود 180 میلیارد تومان اپلیکیشن در کافه بازار به فروش رفته است گفت: سهم گیلان از این فروش 3 میلیارد تومان بوده یعنی معادل 7/1 درصد بوده است.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آذری جهرمی در جمع جوانان و نخبگان استان گیلان گفت: استان گیلان ظرفیت های خوبی در مراکز علمی و دانشگاهی دارد و هنوز از ظرفیت استان استفاده نشده است.
 
وی افزود: در حال حاضرهمه شهرهای استان به نسل سه و چهار اینترنت همراه تجهیز شده  اند و امسال هم 256 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های ارتباطی و توسعه پهن باند استان گیلان تخصیص داده ایم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تاثیر اتصال اشیا از طریق اینترنت بسیار بزرگ و زمینه ساز اقتصاد دیجیتال است  و کشورها برای تصاحب بازار اقتصاد دیجیتال برنامه ریزی کرده اند گفت: منابع فیزیکی محدود و نیازهای بشر رو به ازدیاد است و فقط با افزایش بهره وری می‌توان پاسخگوی این نیازها بود و اینترنت اشیا و اقتصاد دیجیتال این بهره‌وری را افزایش می‌ دهند.
 
بالاترین مقام ICT کشور با تاکید بر افزایش بهره وری با استفاده از فناوری اظهار کرد: برای مدیریت منابع آب در کشاورزی دشت قزوین پروژه‌ای با اینترنت اشیا اجرا شده و 50 درصد صرفه جویی در مصرف آب ایجاد کرده است.
 
آذری جهرمی ادامه داد: از نظر شاخص دانش مردم در استفاده از فناوری اطلاعات، رتبه 58 دنیا را داریم، رتبه خوبی است ولی باید ارتقا بیشتری پیدا کند و در شاخص استفاده از فناوری اطلاعات قبلا رتبه 111 جهان بودیم و امروز در جایگاه  101 هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه  باید از فناوری اطلاعات در حفظ محیط زیست، آموزش، مصرف انرژی، شهر هوشمند و… استفاده کنیم گفت: استفاده از فناوری اطلاعات رویکرد امروز ماست و با کمک هم باید رشد سریعی در این شاخص را رقم بزنیم .
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  با تاکید بر اینکه اصل فعالیت استارت آپ مبتنی بر خلاقیت است تصریح کرد: این خلاقیت بین گروه‌های مختلف است، فضای مجازی بدون مرز است پس بازارهای این حوزه نیز بدون مرز است و اگر خلاقیت جالبی ارایه دهید بازار های جهانی را هم کسب خواهید کرد
 
بالاترین مقام ICT کشور افزود: مشکل اصلی در یک کلمه، زیست بوم است و قوانین این حوزه مربوط به دهه های قبل است.
 
وی با انتقاد از نگهداری آمارها بصورت محرمانه گفت: آمار را نگهداری می‌کنند و هر چیزی را محرمانه می‌دانند در حالیکه اطلاعات دستگاه‌ها باید عادلانه در اختیار همه قرا بگیرد و به همین دلیل زیست بوم ما دچار مشکل است.
 
وزیر ارتباطات با اعلام اینکه سرمایه گذار های خطر پذیر، مالکیت معنوی، قوانین حفظ حریم خصوصی باید تعریف شود افزود: برای رفع این دغدغه ها مطالعه و تلاش هایی هم کرده ایم .
 
وی  با بیان اینکه اولین موضوع، نهاد سازی است و ما به دنبال ایجاد شرکت‌های کارآفرین هستیم که مورد تایید پنج وزارت و معاونت علمی ریاست جمهوری قرار گرفته و هفته آینده در دولت مطرح می شود گفت: برای تامین مالی دستورالعملی تهیه کردیم و با بورس برای تامین مالی جمعی توافق کرده ایم.
 
آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای ورود دولت به این حوزه نیاز به مجوز است، باید سازمان‌های توسعه ای در این خصوص وارد شوند و در همین مدت با اصلاح ساختار، سازمان فناوری اطلاعات تبدیل به سازمان توسعه ای شده است و می‌تواند در این بخش اقدام کند و پست بانک تبدیل به بانک تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌شود و منابع مالی و بانکی به این حوزه اختصاص می یابد.
 
وزیر ارتباطات با اعلام اینکه صوت و تصویر فراگیر باید تعریف شود افزود: اگر ویدئو خانگی را با سی دی بفروشند باید از وزارت ارشاد مجوز بگیرد ولی اگر بخواهد همان را در فضای مجازی منتشر کند باید از صدا و سیما مجوز بگیرد؟ ما این موضوع را قبول نداریم و پیگیری می کنیم.
 
وی ب انتقاد از صدا و سیما تصریح کرد:  اگر کسی بخواهد تلویزیون اینترنتی راه بیندازد، بله از صدا و سیما مجوز بگیرد ولی هر پادکست را نمی‌توان صوت و تصویر فراگیر تعریف کرد.
 
جوان ترین وزیر کابینه دوازدهم با اعلام اینکه برخی با توسعه کسب و کار های نوپا مخالف هستند گفت: این کشور برای همه ماست و در آن قانون جاری است و باید ببینیم قانون چه میگوید.
 
آذری جهرمی تاکید کرد: ما می‌توانیم کشور خودمان را بسازیم و تا کنون هم توانسته ایم و باید اختلافات برای حذف یکدیگر را کنار بگذاریم و همه با هم تلاش کنیم تا مشکلات را پشت سر بگذاریم.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.