اپراتورها

تلفن همراه

May 13, 2018
18:47 یکشنبه، 23ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90647

وحید صدوقی به رایتل رفت

sadoghi.jpg
 
فناوران نوشت: وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول برنده فراخوان واگذاری مدیریت اجرایی اپراتور سوم تلفن همراه (رایتل) در قالب پیمان مدیریت شد.
 
پس از گذشت سه ماه از انتشار فراخوان پیمان مدیریت رایتل، وحید صدوقی به عنوان برنده این فرخوان معرفی شده است.
 
یکی از علل تاخیر در اعلام برنده، اصرار شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) به عنوان مالک رایتل، بر مدیرعاملی شخص صدوقی بوده است. اما مدیرعامل سابق همراه اول زیر بار این موضوع نرفت و در نهایت شستا شرایط صدوقی را پذیرفت.
 
مراحل اداری و حقوقی واگذاری پیمان مدیریت در حال انجام است، با این حال برای عقب نیفتادن کار، محمد مهدی عطوفی از طرف صدوقی به عنوان مدیرعامل جدید رایتل تعیین شده و قرار است از فردا در دفتر خود مستقر شود. او روز گذشته از معاونت بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار ایران کنار رفت.
 
قرارداد پیمان مدیریت سه ساله است. البته حق فسخ در پایان سال یکم در صورت نرسیدن تیم مدیریتی جدید به اهداف، برای شستا در نظر گرفته شده است. صدوقی علاوه بر مدیرعامل، چند نفر دیگر از مدیران اصلی رایتل را نیز انتخاب خواهد کرد و در واقع این عده کارمند مستقیم برنده پیمان مدیریت رایتل خواهند بود.
 
نتیجه تصویری برای ‪otofi‬‏
 
عطوفی از مدیران با سابقه صنعت ارتباطات محسوب می‌شود و سابقه فعالیت به عنوان معاون ایرانسل، معاون بازاریابی و فروش همراه اول و عضویت در هیات مدیره شرکت مبین‌نت را در کارنامه دارد. 
 
از سوی دیگر تسنیم نوشت : با گذشت حدود سه ماه از فراخوان شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی برای واگذاری مدیریت شرکت رایتل در قالب مدیریت پیمان، ظاهرا گزینه نهایی برای واگذاری مدیریت پیمان و حتی مدیر عاملی این اپراتور انتخاب شده است و به زودی معرفی می‌شود.
 
 
شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در آخرین ماه سال گذشته فراخوانی برای برون‌سپاری مدیریت اجرایی اپراتور سوم ارتباطی منتشر کرد و گفت: «شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در چارچوب رعایت قوانین و مقررات حاکم و برای اصلاح ساختارهای شرکت رایتل به عنوان اپراتور سوم همراه، توانمندسازی این بنگاه اقتصادی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های این اپراتور، اداره اجرایی این اپراتور را در قالب قرارداد پیمان مدیریت به مدت سه سال به اشخاص واجد صلاحیت واگذار می‌کند.»
 
همچنین شروطی به شرح زیر در نظر گرفته شد تا متقاضیان بر مبنای آن اعلام آمادگی کنند:
 
1.اشخاص حقیقی یا حقوقی پیشنهاد دهنده می‌بایست دارای توان مالی مناسب و تابعیت ایرانی باشند.
 
2. اشخاص حقیقی می‌بایست دارای تجربه مدیریت عاملی اپراتورهای سراسری موبایل به مدت حداقل سه سال باشند.
 
3. اشخاص حقوقی (به غیر از اپراتورهای صاحب پروانه از رگولاتوری) می‌‌بایست یکی از اعضای هیئت مدیره آن شرکت دارای تجربه مدیریت عاملی اپراتورهای سراسری موبایل به مدت حداقل سه سال باشد.
 
در حالیکه متقاضیان از زمان اعلام این فراخوان تا فرصت پایانی (جمع‌آوری پیشنهادات)، تنها یک هفته فرصت ارائه تقاضانامه‌شان را داشتند اما گویا شستا به فرد مورد نظر برای واگذاری مدیریت پیمان رایتل رسیده است.
 
پیگیری‌های خبرنگار ما نشان می‌دهد که ظاهرا برای دستیابی به این فرصت تدارک دیده شده از سمت شستا، سه متقاضی اعلام آمادگی کردند اما از قرار معلوم مدیریت پیمان به شرکتی سپرده می‌شود که وحید صدوقی؛ مدیر عامل سابق همراه اول ریاست آن را برعهده دارد.
 
بنابراین با توجه این انتخاب سهامداران این اپراتور به این نتیجه رسیده‌اند که مدیریت و راهبری این شرکت ارتباطی را به دست مدیری که تجربه اپراتورداری و نقش‌آفرینی مؤثر در این بازار رقابتی را دارد، بسپارند.
 
به گزارش تسنیم، با اینکه تا حال حاضر به شکل رسمی واگذاری مدیریت پیمان اپراتور رایتل از سمت هیئت مدیره شستا صورت نگرفته اما مدیران شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی از وحید صدوقی خواسته‌اند تا مدیر عامل مورد تأییدش را برای در دست گرفتن سکان مدیریتی رایتل معرفی کند.
 
پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد در حالیکه روال حقوقی واگذاری مدیریت پیمان رایتل در حال انجام است، محمد مهدی عطوفی از سمت صدوقی؛ مدیر عامل سابق همراه اول و متقاضی دریافت امتیاز مدیریت پیمان به عنوان مدیر برای راهبری امور اپراتور سوم ارتباطی معرفی شده است.
 
عطوفی پیش از این معاون بازاریابی و فروش شرکت ارتباطات سیار ایران بود که از اخیرا از ادامه فعالیت در همراه اول استعفا داده است.
 
با توجه به استعفای عطوفی و درخواست از صدوقی برای پیشنهاد مدیر مورد تأیید، پیش‌بینی می‌شود به زودی مدیر عامل جدید اپراتور سوم ارتباطی معرفی و رایتل از این وضعیت بلاتکلیف خارج شود.
 
به گزارش تسنیم، موضوع راه‌اندازی اپراتور سوم تلفن همراه از سال 1389 مطرح شد؛ زمان لازم‌الاجرا شدن پروانه‌ این اپراتور نیز مرداد ماه همان سال بود و براساس آن، این اپراتور 9 ماه فرصت داشت که بهره‌برداری تجاری از این شبکه شامل پوشش و واگذاری سیم کارتهای خود را آغاز کند.
 
در نهایت پیش‌ثبت‌نام سیم‌کارتهای دائمی، اعتباری و دیتای اپراتور سوم تلفن همراه طبق وعده مسئولان از آذرماه 1390 آغاز شد.
 
این اپراتور که اولین ارائه‌دهنده‌ خدمات نسل سوم تلفن همراه در ایران اعلام شد، تا دو سال یعنی خردادماه 1392 فرصت داشت که این خدمات را به صورت انحصاری ارائه دهد و سایر اپراتورها اجازه‌ حضور در این عرصه را نداشتند؛ اگرچه با تأخیر در راه‌اندازی شبکه، دوره‌ حفاظت اپراتور سوم تا شهریورماه 93 تمدید شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.