اپراتورها

باندپهن ثابت

تلفن همراه

رگولاتوری

May 15, 2018
10:48 سه شنبه، 25ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90699

وزیر ارتباطات: هیچ چیز جای شبکه ثابت را در دنیا نمی گیرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین بهره برداری از مرکز عملیات شبکه شرکت مخابرات ایران گفت: «در حوزه خدمات ارتباطی هیچ چیز جایگاه شبکه ثابت را در دنیا نمی گیرد.»

جواد جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در آیین بهره برداری از مرکز عملیات شبکه شرکت مخابرات ایران ضمن قدردانی از تلاش همه دست اندرکاران اجرای این مرکز گفت:« دنیا با سرعت زیادی در حال رشد است و در یک دنیای به هم پیوسته نیازهای مردم همواره به روزرسانی می شود و در این فضایی که هر روز قضاوت و بازخواست می شویم، اصل مهم ارائه درست خدمات و محصولات است.»
 
وی افزود:« امروزه در حوزه ارائه خدمات دیتای کشور شاهد سیستم های متعدد بیلینگ، MMS، عضو شبکه و غیره به تعداد استان های کشور هستیم و این امر باعث سرمایه گذاری های متعدد و به طبع افزایش هزینه و اتلاف منابع و تاثیر سوء در کیفیت می شود که این مهم با اقدامی عاجل در جهت یکپارچه سازی ارائه خدمات به کیفیت یکپارچه می انجامد.»
 
وزیر ارتباطات اظهار داشت:« مشکلات شبکه، مشکلات کل کشور است و وزن و جایگاه شبکه مخابرات از زیرساخت کشور کمتر نیست. امروز بخش اعظمی از خدمات دیتا، ظریفت های تلفن همراه، شبکه علمی و شبکه دولت از سوی مخابرات تامین می شود و بیش از ۸۰ درصد سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی از خدمات مخابرات بهره مند می شوند و بی شک این امر، یک اثر وضعی بزرگ در کل سیستم ایجاد می کند که با یک شبکه مدیریت شده سالم و یکپارچه، به چشم انداز پیش بینی شده حوزه ICT دست می یابیم.
مهندس جهرمی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری سهامداران مخابرات در جهت تحقق پروژه های بلند مدت درآمدزا و موثر گفت:« تحقق این امر و تمایل همه سهامداران به آن مستلزم بهبود بهره وری و تحول در کیفیت و هزینه ها است.»
 
وی اظهار داشت:« شرکت مخابرات ایران و همراه اول، یک بدنه واحد اند و همپوشانی فعالیت این دو وزنه ارتباطی کشور، باعث هم افزایی و بهبود فرایندها و خدمات بیشتر می شود.»
 
اقدامات باید به گونه ای باشد تا در هیچ نقطه از کشور، شاهد انتظار مشتریان برای دریافت خدمات و سرویس های مختلف نباشیم و در این مسیر تنها، نتیجه کار، نشان دهنده اقدام سازنده و موثر است.»
مهندس جهرمی با اشاره به چپجایگاه مشتری در این چرخه بیان داشت:« هیچ چیز جایگاه شبکه ثابت را در دنیا نمی گیرد و لازمه رشد این بخش توسعه مدیا است و باید جذب ۲۰ میلیون مشترک، جزء اولویت های مخابرات باشد. متناسب با نیاز مشتری تنوع سرویس ایجاد و برای هر طیفی از مشتریان امکان سنجی و نیازسنجی شده و خدمات را با توجه به ذایقه و نیاز مشتری ارائه دهید و با جدیت ضامن کیفیت سرویس های ارائه شده به مردم باشد.»
 
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه هر اقدامی باید منطبق بر سند ملی شبکه اطلاعات صورت گیرد افزود:« اطمینان دارم تیم توانمند، متعهد، دلسوز و باپشتکار با توجه به ظرفیت های بالای مخابرات، اقدامات مشابه افتتاح این مرکز جامع و یکپارچه را در برنامه های آتی خود اجرا خواهد کرد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.