رسانه‌های اجتماعی

May 16, 2018
10:32 چهارشنبه، 26ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90720

پیام‌ رسان‌های داخلی؛ دولت حمایت کرده یا کم‌ لطفی؟!

در حالی که نمایندگان مجلس می گویند دولت اعتبار تسهیلاتی و پهنای باند مناسبی در اختیار پیام رسان های داخلی قرار داده مدیر «سروش» دلیل کُندی خدمات را کم‌لطفی دولت در حمایت از آن می‌داند.
سید میثم سیدصالحی، مدیرپیام رسان سروش کُندی چند روزه این پیام رسان داخلی را ناشی از «کم‌لطفی دولت و عدم حمایت از پیام رسان‌های داخلی» می‌داند . این در حالی است که عضو ناظر مجلس در شورای عالی فصای مجازی تصریح می‌کند:  دولت پهنای باند کافی در اختیار پیام رسان های داخلی گذاشته و از حمایت 60 میلیاردتومانی دولت در سال گذشته از خبر می دهد.
 
 رمضان‌علی سبحانی‌فر، عضو ناظر مجلس در شورای عالی فضای مجازی در این خصوص به عصرایران می‌گوید: در جلسۀ هفتۀ گذشته مجلس با وزیر ارتباطات، وزیر از حمایت کامل دولت از این پیام رسان ها خبر داد.
 
 وی در ادامه این مطلب افزود : دولت و وزیر ارتباطات بسیار قاطع و محکم می گویند از پیام‌رسان‌های داخلی و استارت‌آپ‌ها حمایت می‌کنند و پهنای باند لازم را در اختیار آن ها می‌گذارند و البته در بحث‌های حمایتی دولت نیز بحث پهنای باند موضوع اصلی است.
 
سبحانی‌فر همچنین گفت : دولت مدعی است 60 میلیارد تومان در سال گذشته در این حوزه تسهیلات داده و تا جایی که به من اطلاع داده اند 10 میلیارد تومان نیزبه عنوان تسهیلات به چند پیام رسان داخلی اصلی اختصاص داده شده است.
 
عضو ناظر مجلس در شورای عالی فضای مجازی خاطر نشان کرد: بر اساس اطلاعات و آماری که به دست ما می‌رسد دولت در این خصوص همکاری‌های لازم را کرده و اگر جایی همکاری صورت نگرفته است این پیام رسان‌ها باید شکایت خود را به مجلس ارائه دهند.
 
 جعفرزاده ایمن آبادی : سروش ضعف تکنیکی دارد / هم‌زیستی کاربران سروش و تلگرام
 
 غلام‌علی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی در گفت و گو با خبرنگار عصرایران گفت: مردم از پیام رسان‌های داخلی تا به اینجای کار به شدت گله‌مند و ناراحت‌اند و متاسفانه زیرساخت های فنی برای پوشش حجم کاربران فعلی آن‌ها کافی نیست.
 
 
این نماینده مجلس با اشاره به گلایه‌های مدیرپیام رسان سروش از کوتاهی دولت در حمایت از پیام رسان‌های داخلی افزود: این که سروش کشش پاسخ‌گویی به حجم فعلی کاربر را ندارد ناشی از مشکلات فنی بوده و این که بگویند دولت با ما همکاری نمی‌کند فرار رو به جلو است.
 
وی همچنین گفت: آسیب های تلگرام بسیار دیر به مردم اطلاع‌رسانی شد اما امروز اگر پیام رسان داخلی مناسبی برای سرویس‌دهی وجود داشته باشد مردم تلگرام را به طور کامل ترک می‌کنند اما پیام رسان داخلی کشش ندارد.
 
جعفرزاده ایمن آبادی همچنین تصریح کرد: مردمی که در حال فعالیت در تلگرام بودند با هر پیام‌رسان داخلی دیگری که بتواند به آن ها سرویس دهی کند، کار می‌کنند .
 
 وی ادامه داد: این کاربران سروش به یک میزان عدد رسیده‌اند. بحث کوچ از تلگرام مطرح نبوده بلکه هم‌زیستی این دو پیام رسان است یعنی فرد در آنِ واحد که در حال استفاده از تلگرام با فیلترشکن است در سروش نیز عضو شده تا با سؤال "چرا به سروش نیامدی؟" مواجه نشود.
 
این نماینده مجلس تاکید کرد : از پیام رسان سروش درخواست جدی دارم به جای این دست از اظهارات فرافکنانه و بیان اظهاراتی از این دست و گرفتن جشن 10 میلیونی شدن کاربران اشکالات فنی سروش را برطرف کنند .
 
 نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس تصریح کرد : در جلساتی که با وزیر ارتباطات درباره پیام رسان های داخلی داشتیم از حیث مباحث زیرساختی توجیه شدیم که مشکلی وجود ندارد و به نظر می آید مشکل از ضعف تکنیکی این پیام رسان‌ها است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.