سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 16, 2018
12:34 چهارشنبه، 26ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90730

شیشه، جایگزینی برای پلاستیک در تلویزیون

شرکت کورنینگ به‌تازگی یک طرح جدید را ارائه کرده است که شامل استفاده از شیشه به‌جای لایه‌های پلاستیکی و پلیمری در تلویزیون‌ها است و به همین دلیل نیز می‌تواند مزایای متعددی برای تلویزیون‌ها داشته باشد.
تلویزیون‌ها در طول سالیان متوالی نازک و نازک‌تر شدند و بخشی عمده از این فرایند، به علت از بین رفتن لامپ تصویر آن‌ها بوده است. بااین‌وجود به نظر می‌رسد که استفاده از مواد مختلف برای نمایشگر می‌تواند به این نازک‌تر شدن کمک کند. در حقیقت نمایشگر تلویزیون‌ها از چندین لایه مختلف تشکیل شده است که هر یک از آن‌ها با چسبیدن به یکدیگر، عملکرد خاصی را به نمایشگر افزوده و درنهایت موجب می‌شوند تا تصویر خروجی شفافی شکل بگیرد.
 
هرچقدر که بتوان تعداد این لایه‌ها را کاهش داد، هزینه‌های تولید نیز کاهش پیدا می‌کنند و درنهایت نیز وزن محصول نهایی کمتر خواهد شد. مواد پلاستیکی برای چند سال توانستند به اولویت اصلی به‌عنوان ماده‌های قابل استفاده در این نمایشگرها بدل شوند ولی به نظر می‌رسد که شرکت‌هایی مانند کورنینگ توانسته‌اند این فرایند را تغییر بدهند.
 
شرکت کورنینگ معمولا در میان عموم مردم با ساخت لایه حفاظتی برای نمایشگر تلفن‌های همراه هوشمند شناخته می‌شود ولی این شرکت در عمل فعالیت‌های مختلفی در صنایع تولید شیشه داد که می‌تواند از دو جهت موجب بهبود کیفیت تلویزیون‌ها شود.
 
مقاومت
 
مقاومت پلاستیک به نظر بیشتر از مقاومت شیشه می‌رسد ولی در عمل این موضوع کاملا برعکس است. شما می‌توانید یک لایه شیشه‌ای با قطر 50 اینچی را در اختیار داشته باشید و نگران خم شدن آن در وضعیت عدم قرارگیری ابزارهای پشتیبان نباشید ولی در صورت قرار دادن یک لایه پلاستیکی با همین ابعاد، خم‌شدگی دستگاه برای شما یک امر بدیهی خواهد بود. از سوی دیگر شیشه می‌تواند تا حجم خاصی از فشار را قبل از شکستن تحمل کند که این امر موجب می‌شود تا مقاومت نهایی تلویزیون قابل محاسبه باشد.
 
وزن
 
وقتی‌که لایه‌های پلاستیک در نمایشگر مورداستفاده قرار می‌گیرند، استفاده از پایه‌های نگه‌دارنده به علت‌های یادشده در بخش قبل، ضروری خواهد بود. بااین‌وجود در صورت استفاده از شیشه می‌توان این موارد را به‌صورت کلی از بدنه نمایشگر تلویزیون حذف کرد و درنتیجه ضخامت کلی دستگاه کاهش پیدا خواهد کرد.
 
ضخامت کمتر به معنای هزینه کمتر تولید، جابجایی و نگهداری است و درنتیجه این امر نیز هم فروشنده و هم خریدار می‌توانند از مزایایی مشابه بهره‌مند شوند. به همین لیل نیز کورنینگ می‌تواند با پنل‌های شیشه‌ای جدید خود برای تلویزیون‌ها، آینده این محصولات دیجیتالی را تغییر بدهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.