رگولاتوری

هوش مصنوعی

May 18, 2018
19:21 جمعه، 28ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90761

گفتگوی تلویزیونی جهرمی در خصوص عملکرد هفت ماهه وزارت ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه طی هفت ماه گذشته ظرفیت ارتباطات بین الملل کشور دو برابر و ظرفیت ارتباطات داخلی سه برابر شد، گفت: با تغییر مدل تعرفه ها در مجموع شاهد رشد 16 درصد تولید محتوا در داخل کشور بودیم.
 
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه ویژه گفت و گوی خبری به مناسبت روز جهانی ارتباطات، درباره عملکرد هفت ماهه این وزارتخانه در دولت دوازدهم گفت: در طول مدت هفت ماه گذشته موفق شدیم پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه را دو برابر کنیم بطوریکه در ابتدای دولت دوازدهم 50 درصد شهرهای ما پوشش نسل سوم و چهارم داشتند اما اکنون همه شهرها این پوشش را دارند.
وی با اشاره به تعریف شاخص ارتباطات روستایی در قالب اینترنت، تلفن ثابت و تلفن همراه افزود: در ابتدای دولت دوازدهم معادل 35 درصد کل روستاها دارای ارتباطات کامل بودند که در این مدت به رشد 57 درصدی در توسعه ارتباطات روستاها رسیدیم.
 
آذری جهرمی با بیان اینکه موفق شدیم بیش از 53هزار کیلومتر از جاده های کشور را تحت پوشش خدمات نسل سه و چهار ببریم که در نوروز امسال برای مردم قابل لمس بود، اظهار کرد: همچنین در برخی از شاخص های دولت الکترونیک ما رشد چهار برابری داشتیم مثل میزان شاخص مشارکت در توسعه دولت الکترونیک که در ابتدا 4 درصد بود و امروز به 16 درصد رسیده که البته باید به بالای 60 درصد برسیم.
 
عضو کابینه دولت تدبیر و امید از راه اندازی دولت همراه به عنوان یکی از مهمترین پروژه های دولت الکترونیک خبر داد و گفت: چهارشنبه گذشته از اپلیکیشن دولت همراه رونمایی کردیم که از طریق کافه بازار و اپ استورهای داخلی قابل دسترسی است که بر این اساس ارتباط مردم با دولت به صورت اختصاصی می شود تا ضمن ارتباط با دستگاه ها، همه اطلاعات را تجمیع شده داشته باشیم. به عنوان مثال در حوزه وزارت ارتباطات وقتی وارد اپلیکیشن می شوید مشخصات تمام سیمکارت ها، خطوط ثابت و اشتراک های خود را می توانید ببینید و قبوض آنرا پرداخت کنید و یا تغییر نشانی ها را انجام دهید. 
 
بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور با تاکید بر تکمیل سرویس های ارایه شده در دولت همراه به لزوم پیوستن همه دستگاه ها اشاره کرد و ادامه داد: با اجرای پروژه هایی که در هفته ارتباطات افتتاح شد، ظرفیت ارتباطات بین الملل کشور دو برابر و ظرفیت ارتباطات داخلی از همان چیزی که از ابتدا تا الان ایجاد شده بود، سه برابر شد. به عبارتی از 6.4 ترابیت ظرفیت قابل استفاده از شبکه داخلی به ظرفیت 18.2 ترابیت رسیدیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حوزه اینترنت نیز 1.2 ترابیت ظرفیت نصب شده بود که به 2.4 ترابیت ارتقا پیدا کرد، گفت: در این مدت براساس مدل شبکه ملی اطلاعات و تعریف جدید مدل تعرفه ها، باعث شد با رشد چهاربرابری تولید محتوا بخصوص در حوزه محتوای صوتی و تصویری روبرو شویم که مجموعا محتوای داخلی نسبت به قبل رشد 40 درصدی و در مجموع 16 درصدی را داشت که عدد قابل توجهی است.
وی با اشاره به شکل گرفتن چهارچوب هایی برای حمایت از کسب و کارهای نوپایی که در فضای مجازی فعال هستند، افزود: با دستور رییس جمهوری کمیته ای تشکیل شد و طرحی با نام طرح نوآفرین شامل کلیه مشکلات کسب و کارهای نوپا در حوزه های تامین منابع مالی، جذب مالی، بیمه، مالیات و مشکلات اینچنینی تدوین شد که انشااله چهارشنبه آینده مصوب می شود که گام بزرگی است.
 
آذری جهرمی همچنین با اشاره به راه اندازی 22 مرکز توانمندسازی کسب و کارهای نوپا در مراکز استان های کشور، اظهار کرد: یکی از کارهای خوب مبارزه با قاچاق تلفن همراه بود که این پروژه نشان داد اگر عزم داشته باشیم، می توانیم با قاچاق مقابله کنیم که فازهای این پروژه کامل شده بعد از تثبیت به مرحله نگهداری رسیده است که کار سخت و طاقت فرسایی بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.