سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 19, 2018
11:26 شنبه، 29ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90783

رقابت اپل با آمازون جدی‌تر می‌شود؟

اپل با افزایش میزان عرضه اسپیکرهای هوشمند خود، می‌خواهد به‌طور جدی با رقیبش یعنی شرکت آمازون وارد رقابت شود.
 
به گزارش phonearena، شرکت اپل که پیشتر اعلام کرده بود قصد دارد در سه ماهه نخست سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، تقریبا ۶۰۰ هزار اسپیکر هوشمند مبتنی بر دستیار صوتی siri را  به بازارهای جهاین عرضه کند، حالا به نظر می‌رسد به رقیب جدی‌تری برای آمازون تبدیل شده و می‌خواهد رقابت تنگاتنگی را با این غول تکنولوژی آغاز کند.
 
از زمانی که اسپیکرهای هوشمند ساخته شد و از سوی کاربران مورد استقبال بی‌نظیری قرار گرفت، نام اسپیکرهای هوشمند آمازون معروف به الکسا خوش درخشید و تا امروز بازار این گجت‌های هوشمند محبوب و پرطرفدار را نیز قبضه کرده و تحت سلطه خود قرار داده است.
 
حالا جدیدترین آمار و پیش‌بینی‌های منتشر شده از سوی موسسه استراتژی انالتیکس، میزان فروش اسپیکرهای هوشمند اپل، موسوم به هوم پاد، در سال جاری میلادی با افزایش بی سابقه روبرو خواهد شد.
 
بر اساس آخرین بررسی‌ها، سهم آمازون از فروش اسپیکرهای هوشمند خود ۴۳.۶ درصد بوده است این در حالیست که سهم فروش گوگل از این ابزارهای هوشمند ۲۶.۵ درصد است. ماه گذشته بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که اپل با عرضه هوم پاد تنها توانسته است ۱۰ درصد از بازار اسپیکرهای هوشمند را به خود اختصاص دهد و این در برابر سهم بزرگ آمازون تقریبا هیچ به شمار می‌رفت. اما حالا اپل می‌خواهد با افزایش و رشد عرضه هوم پاد، میزان استقبال کاربران از این محصول را بالا برده و به افزایش سهم خود از بازار نیز کمک کند.
 
البته به گفته تحلیلگران، یکی از دلایلی که موجب می‌شود همواره میزان استقبال از هوم پاد اپل کمتر از سایر رقبایش باشد، پشتیبانی این محصول از سیستم عامل iOS بوده است و این بدان معناست که فقط کاربران گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد که به سیستم عامل مخصوص اپل مجهزند، می‌توانند از آن استفاده کنند.
 
اسپیکرهای هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار مطلع شده، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس برقرار کنند و به موسیقی و برنامه‌های صوتی موردنظر خود گوش فرادهند.
 
بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده و براین باورند که اسپیکرهای هوشمند سریعتر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال ۲۰۱۸ سهم بسیار بیشتری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.
 
از آنجایی که سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از عرضه نسخه‌های جدید و به‌روزرسانی شده از اسپیکرهای هوشمند بود، یکی از بزرگترین و چالش برانگیزترین رقابت‌ها میان شرکت های گوگل و آمازون بود.
 
تحلیلگران موسسه Canalys می‌گویند انتظار دارند در سال ۲۰۱۸ بیش از ۵۶.۳ میلیون اسپیکر هوشمند راهی بازار شود که می‌توان رشد سریع آن را بالاتر از ابزارهای واقعیت مجازی، افزوده و همچنین ابزارهای پوشیدنی دانست.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.