بازی

فناوری اطلاعات

May 25, 2018
15:07 جمعه، 4ام خردادماه 1397
کد خبر: 90975

مدل بعدی پلی استیشن تا سه سال آینده عرضه نمی‌شود

طبق اعلام مدیرعامل شرکت PlayStation- John Kodera- کنسول بعدی پلی استیشن به این زودی‌ها عرضه نخواهد شد. طبق گزارش Wall Street Journal،  Kodera امروز در مصاحبه‌ای با روزنامه نگاران اعلام کرد که آماده سازی نسخه بعدی از این کنسول، سه سالی زمان می‌برد.
 
تحلیل گران معتقدند که برای سه سال آینده، خانواده Ps4 با کاهش قیمت روبه رو خواهند شد. سونی طی مراسمی که به مناسبت Investor Relations Day  برگزار شده بوداعلام کرد که قصد دارد نوعی استراتژی در پیش گیرد که تا سال 2020 یا اواخر مارس 2021 به اجرا در خواهد آمد.
 
Kodera در ادامه سخنان خود تایید کرد که اشتراک کاربران و سرویس‌های آنلاین در مدل‌های بعدی کنسول این شرکت،  نقش بزرگ‌تری ایفا خواهKد کرد:« ما باید از زندگی سنتی کنونی کنسول‌های بازی فاصله بگیریم. در آینده، یک کنسول نباید تک کاره باشد.»
 
یکی از سرویس‌هایی که همین حالا توسط PlayStation عرضه می‌شود، سرویس PlayStation Vue – نوعی اشتراک پخش تلویزیونی است. Kodera در صحبت‌های خود اعلام کرد که بازار و شیوه کسب و کار سرویس Vue، چندان با ثبات نیست. با این وجود، مدیر عامل سونی Kenichiro Yoshida امروز در مصاحبه‌ با وال استریت اعلام کرد که سرویس‌های اشتراکی مانند Vue علاوه بر اینکه منبع درآمد بوده، توانسته اطلاعات و دیتای مهمی از کاربران و مشتریان سونی نیز فراهم آورد، اطلاعاتی که می‌تواند برای هر شرکت خدمات رسانی دیجیتال، دارایی با ارزشی محسوب شود.
 
تمام این صحبت‌ها نشان می‌دهد که سونی به دنیای درحال تغییر کنسول‌های بازی و آینده این بخش از دنیای دیجیتال، احاطه دارد. به عقیده این شرکت، ارائه سرویس‌ها از این بعد بیشتر از دستاوردهای سخت افزاری اهمیت دارد به خصوص بعد از معرفی PlayStation 4 Pro ، مشخص شد که چه تعداد از کاربرن این کنسول بازی تمایل دارند در فواصل مشخص دستگاه خود را ارتقا سخت افزاری دهند. سونی همچنین با کمک سرویس موبایل  PlayStation Mobile service ، تعدادی بازی را برای دستگاه های اندرویدی و Vita  نیز ارائه کرد که در سال 2015 متوقف شد.
 
تغییری که این صنعت با آن روبروست، مشخص و واضح است و باید ببینیم که سونی تا چه اندازه در این حوزه‌ها موفق عمل خواهد کرد. اگر سونی 8 سال بعد از عرضه PS4‌ یعنی در سال 2021، PlayStation 5 را عرضه نکند، بیشترین فاصله زمانی برای معرفی  پلت فرم جدید تاریخ این شرکت رقم خواهد خورد. سونی با معرفی نسخه PS4 Pro در نوامبر 2016، به نوعی تاریخ مصرف پلت فرم PS4 را تمدید کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.