امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 25, 2018
22:34 جمعه، 4ام خردادماه 1397
کد خبر: 90979

فشار شدید به گوگل در دنیای سرچ با متحدشدن رقبا

دو کمپانی Yelp و TripAdvisor باهم متحد شدند تا انحصار موتور جستجوی گوگل را بشکنند.
 
 
به گزارش خبرآنلاین، شراکت دو کمپانی با تمرکز روی کاربر و ارائه نتایج جستجوی به صورت محلی و بومی استوارشده تا بتوانند بازار 90 درصدی ترافیک سرچ اینترنتیِ گوگل را به چالش بکشانند. 
 
رقبای گوگل با ساخت پلاگین، قصد دارند از روی گوگل پلاس کاربر، اطلاعات موردنیاز را جمع‌آوری کرده و سپس نتیجه دلخواه کاربر را عرضه کنند.
 
البته گوگل قبلاً سعی کرد کاری مشابه را انجام داده و با خرید کمپانی Zagat به مبلغ 151 میلیون دلار در سال 2011 اطلاعات مربوط به رستوران‌ها را به‌صورت بومی و محلی به نتایج جستجوی کاربران اضافه کند اما در این کار موفق نشد و حالا قصد فروش سرویس «بهترین رستوران یاب» Zagat را دارد.
 
گوگل نتایجی را نشان می‌دهد که کمپانی‌های تبلیغاتی می‌خواهند و در عوض پول خوبی هم می‌گیرد اما رقبای گوگل سعی دارند نتایجی را نشان دهند که کاربر می‌خواهد و این اطلاعات از روی دیتای کاربر تعریف‌شده تا بهترین نتیجه جستجو حاصل شود.
 
 
گوگل با حاضرنشدن در برنامه تلویزیونی 60 دقیقه از موضع و استراتژی سرچ خود دفاع کرد و هرچند با جریمه 2.7 میلیارد دلاری از سوی اتحادیه اروپایی مواجه شده، اما همچنان مدعی است سایت‌هایی که در نتایج موتور جستجو دیده نمی‌شوند با گوگل درافتاده‌اند. غول جستجوی اینترنتی اعلام کرد کمپانی‌های کوچک نمی‌توانند الگوریتم سرچ را به نفع خود تغییر دهند.
 
سناتورهای دموکرات هفته گذشته تحقیقاتی را شروع کردند تا ببیند آیا گوگل روی موبایل اندرویدی ردیابی غیرقانونی کاربران را انجام داده است یا نه؟
 
دولت استرالیا نیز تحقیقات مشابهی را آغاز کرده است. به هر حال الگوریتم گوگل از سوی مراجع مختلف تحت فشار قرار گرفته است و این کمپانی نیز روی مواضع خود پافشاری می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.