تلفن همراه

گوشی

May 28, 2018
18:17 دوشنبه، 7ام خردادماه 1397
کد خبر: 91096

تصویر و مشخصات Redmi ۶ شیائومی فاش شد

گوشی جدید شیائومی با نام تجاری Redmi ۶ با بریدگی در بالای نمایشگر، فاش شده است؛ این مدل به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود. تصاویری از گوشی جدید شیائومی به‌دست آمده است که گمان می‌رود مربوط به Xiaomi Redmi ۶ باشد؛ شرکت چینی برای رونمایی از گوشی پرچمدار ۲۰۱۸ خود با نام تجاری Mi ۸ در تاریخ ۳۱ مه (May) آماده می‌شود و احتمال دارد از محصولات دیگری تا پایان سال‌جاری میلادی رونمایی کند که Xiaomi Redmi ۶ احتمالا یکی از آنها خواهد بود.
 
تصاویر به‌دست آمده، حاکی از آن است که جانشین میان‌رده Redmi ۵ در بالای نمایشگر خود بریدگی خواهد داشت و در مجموع، طراحی چندان جذابی ندارد؛ با اینکه در بالای نمایشگر بریدگی تعبیه شده است تا نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه افزایش پیدا کند، اما حاشیه‌های اطراف و پایین نمایشگر نسبتا ضخیم بوده و رنگ سفید آنها باعث شده است تا Xiaomi Redmi ۶ کمی زشت به‌نظر برسد! در قاب پشتی از ترکیب دو دوربین استفاده شده است و به‌نظر می‌رسد که شیائومی، مجددا از طراحی آی‌فون ۱۰ برای چیدن سنسورهای دوربین و فلاش LED الهام گرفته است؛ فلاش LED میان دو سنسور به‌کار گرفته شده در دوربین اصلی، جای گرفته است. البته چنین طراحی در میان محصولات شیائومی کاملا جدید نیست؛ احتمالا به‌خاطر دارید که فبلت میان‌رده Redmi Note ۵ Pro شیائومی با چنین طراحی به بازار عرضه شده بود و از دوربین دوگانه عمودی بهره می‌گرفت. همان‌طور که گفته شد، در بالای نمایشگر گوشی Redmi ۶ بریدگی تعبیه شده است و به‌نظر می‌رسد که این بریدگی، محل جای‌گیری دوربین سلفی، بلندگوی مخاطب و دیگر سنسورهای ضروری خواهد بود. در مجموع، گوشی جدید شیائومی تفاوت چشمگیری با Redmi Note ۵ ندارد؛ ضخامت حاشیه‌های اطراف نمایشگر تا حدودی مشابه است و تنها بریدگی در بالای صفحه‌نمایش تعبیه شده تا فضای بیشتری از پنل جلوی گوشی به نمایشگر اختصاص پیدا کند.
تصاویری که اخیرا منتشر شده، مربوط به گوشی شیائومی با شماره مدل D۱SP۱-۱۳۹۳ است که احتمالا نمونه آزمایشی گوشی Redmi ۶ شیائومی خواهد بود. گمان می‌رود که مدل مذکور از یک صفحه‌نمایش ۹۹/ ۵ اینچی با رزولوشن+HD بهره بگیرد؛ نسبت ابعاد صفحه‌نمایش با توجه به بریدگی بالای نمایشگر، بیشتر از ۱۸:۹ خواهد بود. درون گوشی از تراشه اسنپ‌دراگون ۶۲۵ کوالکام استفاده خواهد شد و سه گیگابایت رم نیز اجرای چندین برنامه‌ای را به‌صورت همزمان امکانپذیر خواهد کرد. هنوز مشخص نیست تصاویر به‌دست آمده تا چه اندازه صحت دارند اما آن‌طور که پیداست، جانشین Redmi ۵ در مراحل توسعه به‌سر می‌برد؛ به همین جهت، نسخه خالص سیستم‌عامل اندروید گوگل روی آن اجرا می‌شود و خبری از رام اختصاصی شیائومی یعنی MIUI نیست.
 
گوشی جدید شیائومی که گمان می‌رود Xiaomi Redmi ۶ باشد، از حسگر اثرانگشت در قاب پشتی بهره خواهد برد و با توجه به تصاویر به‌دست آمده، قاب پشتی از جنس فلز خواهد بود. اطلاعات دیگری پیرامون این مدل هنوز منتشر نشده است و نمی‌دانیم که جانشین Redmi ۵ چه قابلیت‌های دیگری را ارائه خواهد داد. در رابطه با زمان رونمایی از گوشی Xiaomi Redmi ۶ اطلاعات دقیقی در دسترس نیست؛ با این‌حال، بعید می‌دانیم مدل مذکور در تاریخ ۳۱ مه همراه با پرچمدار جدید شیائومی یعنی Mi ۸ و دستبند هوشمند Mi Band ۳ معرفی شود زیرا مدلی که اخیرا فاش شده است، در مراحل توسعه قرار دارد و به این زودی وارد بازار نخواهد شد. شرکت شیائومی، همچنین تا ۶ روز دیگر از رام MIUI ۱۰ به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد و جزئیاتی را پیرامون زمان انتشار رسمی آن برای دیگر محصولات خود اعلام می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.